Llevant U.D.????????
-
Vaig vore que a la TV3 posaven per comptes de Llevant U.E, Llevant U.D. Fins ara en aquest fòrum tothom posava UE i jo mateix pensava que aquest era el nom oficial del club en valencià. És que el club ha optat per "Deportiu" com va fer l'Espanyol per comptes de "Esportiu" i per tant el nom oficial del club en valencià és doncs Llevant U.D.????
Força Llevant!!!
-
No es el mateix esportiu que deportiu en valencià
Esportiu te més a vore amb esforç físic, mentre que deportiu és mes proper a l'oci.
Per exemple, pots jugar a futbol com a esport o com a deport.
Pots jugar a les cartes o passejar o menjar pipes com un deport (divertiment).
Pero no pots jugar a les cartes o menjar pipes com un esport, ja que no comporta esforç físic.
Un esport pot ser un deport, pero a la inversa no sempre.
I si som un equip que juga al futbol com a deport… doncs malament anem. Seria alguna cosa aixina com dir que juguen per a dirvertir-nos, en plan solters contra cassats.
-
Es LLevant UE …
Noes tens que sentir la cançoneta:
_lo lo lo lo lo loooo
lo lo lo lo lo loooooo
lo lo lo lo lo loooooo
LLEVANT UNIÓ ESPORTIVA _
-
Antes decían esportiva en la megafonía. No hace tanto que cambiaron. Quizás sea para mantener las siglas L.U.D.
-
Que jo sàpiga l'únic nom oficial de l'entitat és Levante U.D., el que passa és que segons l'idioma que utilitzes pots fer servir UE, ja que els qualificatius o determinant si que es tradueixen, no sent així amb els noms.
Resum en correcte castellà/espanyol Levante UD.
en correcte valencià/català Levante UE.
valencianitzant el nom Llevant UE.Força Llevant UE.
-
La solució torrentina és com la valenciana?
-
Que jo sàpiga l'únic nom oficial de l'entitat és Levante U.D., el que passa és que segons l'idioma que utilitzes pots fer servir UE, ja que els qualificatius o determinant si que es tradueixen, no sent així amb els noms.
Resum en correcte castellà/espanyol Levante UD.
en correcte valencià/català Levante UE.
valencianitzant el nom Llevant UE.Força Llevant UE.
I com és que la TV3 posava Llevant UD?? Normalment aquests abans de cagar-la normalment s'informen i jo imagine que segur que hauran trucat al club i aquest els haurà informat que devien usar l'UD????
Força Llevant!!!!
-
Yo respeto a los valencianos hablantes tanto como puedo respetar a mi madre, pero el nombre originario del club, queramos o no, es en castellano: Levante Union Deportiva.
-
I que collons importa el nom originari?
Ahí tens l'Espanyol (fundat per oligarques madrilenys) que ara ja no es diu Español de Barcelona, sino Espanyol (aixi, en català).
Van decidir de cambiar-lo i no s'ha acabat el món.
El que passa és que trobar escuses per a defensar el castellà en el "sempre ha sigut aixi" és molt fàcil.
-
El Llevant es un club d'oci
-
I el de negOCI?
-
Doncs si és veritat el que diu superchango, a que vé això de Llevant Unió Deportiva?? perquè collons no usen "Esportiva"??
Força Llevant!!