Portalgranota.com i el valencià…
-
Voldira fer alguns comentaris a aquestes consultes sql que va exposar el moderador "Portal-Granota.COM".
@Portal-Granota.COM:
mysql> SELECT COUNT() FROM phpbb_users WHERE user_lang="spanish";
+–--------+
| COUNT() |
+----------+
| 2115 |
+----------+
1 row in set (0.05 sec)mysql> SELECT COUNT() FROM phpbb_users WHERE user_lang="valenciano";
+----------+
| COUNT() |
+----------+
| 114 |
+----------+
1 row in set (0.04 sec)mysql> SELECT COUNT() FROM phpbb_users WHERE user_lang="english";
+----------+
| COUNT() |
+----------+
| 1 |
+----------+
1 row in set (0.04 sec)@Portal-Granota.COM:
mysql> SELECT SUM(user_posts) FROM phpbb_users WHERE user_lang="spanish";
+–---------------+
| SUM(user_posts) |
+-----------------+
| 206038 |
+-----------------+
1 row in set (0.08 sec)mysql> SELECT SUM(user_posts) FROM phpbb_users WHERE user_lang="valenciano";
+-----------------+
| SUM(user_posts) |
+-----------------+
| 69353 |
+-----------------+
1 row in set (0.09 sec)Vàries coses:
1. No sé si és el cas de molts forers, però almenys a mi la llengua escollida en el perfil (el valencià) se m’ha canviat al castellà almenys en tres ocasions de forma que per exemple quan es va fer aquesta consula sql, jo que use normalment el valencià en els meus posts i que sóc un forer que n’escriu forces i que havia escollit el valencià, apareixia amb el perfil en castellà perquè encara no l’havia tornat a canviar cosa que ja he tornat a fer. Que conste que no culpe a ningú d’aquest fet ni insinue res, únicament ho vullg constatar ací.
2.Per altre banda, sabut és que en casos com el que parlem, en el que el castellà és la llengua que per defecte s’assigna als forers en registrar-se a portalgranota i que per tant cal saber com i perdre temps per accedir al perfil per canviar d’idioma, aquesta estadística no és gens significativa per l’aventatja que aquests fets que cite dóna d’entrada a la llengua predeterminada.
Dit d’una altra forma, repte als moderadors que posen per defecte en els nous usuaris registrats el valencià com a idioma predeterminat durant els propers mesos, i que llavors tornen a fer la consulta sql sobre els usuaris que s’hajan registrat després de fer aquesta modificació que els demane. Segur que el valencià guanya de la mateixa forma que ho fa ara el castellà per les mateixes raons que he exposat abans.3. Per tant trobe poc acertades o interessadament interpretades les conclusions que d’aquestes consultes sql en fa el moderador "Portal-Granota.COM".
4. En vista de l'exposat pregunte, teniu alguna cosa en contra de la llengua pròpia del País Valencià per la que únicament demane un gest simbòlic de suport per part del major postal del llevantinisme sobretot a causa del seu estat actual de precarietat?
Força Llevant!!
-
Està clar que els números números són i algunes de les coses que dius ja les havia exposades jo abans en el post a què fas referència.
Podem vore les coses de tres maneres:
1.- Visió uniformitzadora. Si la majoria se tiren d'un pont baix, jo pose un trampolí per fer-ho més agradable.
2.- Visió contracorrent. Si el valencià és el menys triat, per equilibrar les llengües, se fa descriminació positiva. O siga, per defecte tot en valencià amb possibilitat de canviar-ho a suahiri.
3.- Visió Pilatos. Em llave les mans i pose una pantalla d'entrada amb l'escut de portalgranota i baix els links "Benvingut" i "Bienvenido". Si cal, se poden posar tanta propaganda de google com siga necessària.De moment, la 1 triomfa.
-
També no feu menció a que durant molt de temps, entraves com a convidat i només ho podies fer en castellà, ja que polsaves valencià i no podies. Actualment com a convidat, depén de com et mogues pel fòrum et canvia ell a soles al castellà.
-
També no feu menció a que durant molt de temps, entraves com a convidat i només ho podies fer en castellà, ja que polsaves valencià i no podies. Actualment com a convidat, depén de com et mogues pel fòrum et canvia ell a soles al castellà.
…o per no parlar de la gratuitat de l'afirmació que suposa el "interpretar" que un perfil en castellà malgrat que siga escollit conscientment per l'usuari equivalga a donar suport a una determinada postura respecte a la llengua pròpia del nostre País...
Jo conec a molta gent que està per la promoció i la defensa de la nostra llengua i us asseguro que ni tots la tenen com a materna i ni tant sols tots la domimen i per tant no la parlen diàriament donat que entre altres coses com tots sabem el seu ensenyament va estar prohibit durant moooooooooooooolts anys.Respondreu a la pregunta que us vaig formular?
Força Llevant!
-
No queramos ver fantasmas donde no los hay.
Si tuvieramos algo en contra del valenciano, no se podría elegir idioma y varias personas no se tomarian la molestia de repasar las traducciones de las noticias.
Y respecto a los datos que publiqué, simplemente los puse para que se tuviera toda la información a la hora de pasar a valorar si realmente merece la pena que el valenciano pase a ser el idioma por defecto o no.
Evidentemente no son datos exactos, pero sirven para hacerse una idea.