LA BLAVERA en l'equipatge del VCF
-
El problema no és que tinga blau o no. El problema és quan s'utilitza com als any 80 per enfrontar-la amb una altra tan valenciana com la quatribarrada.
Per cert, pregunteu-li als alacantins si els fa gràcia l'ensenya de la ciutat de València com a ensenya al sud.
No vull fer però sang per un color de més o menys, però no es pot usar això per enfrontar-se amb els catalans, valencians alacantins i molts altres valencians…
-
Això més q senyera o bandera de la ciutat, és una estanquera, és en totes les paraules, una bandera d 'Espanya, en el centre q és lo més visible, es veu la bandera espanyola, crec q això va ser un disseny q feren els yomus i q al final l'ha acabat per fer luanvi. O siga q si té eixe aspecte és per desgràcia degut als impresentables dels yomus.
Hi ha q dir q a poca gent li agrà, això els passa per xotos paiasos.
-
Per curiositat ¿com és l'equipació del CE Borriana?
-
@Cullerot:
Per curiositat ¿com és l'equipació del CE Borriana?
Camiseta azul, pantalón blanco y medias blancas
-
Ah… peró... que hi ha una altra bandera a Valéncia q no siga amb el blau??????
-
@EL GAT:
@3jrfskke:
Quan parle de blavera no és despectiu. Senyera vol dir "ensenya" i s'usa senyera per referir-se a la quatribarrada amb franja blava, quan la senyera també és la quatribarrada.
En quan a que siga oficial per a la Com. Aut. Val. no vol dir que molts pensem que és una ensenya municipal del la ciutat de València que s'ha "imposat" en tot el territori de la Com. Aut. Val.
La bandera municipal de València i Borriana porten franja blava, la de Castelló de la Plana franja verda, la de Tarragona quatre barres ondulants no rectes, i així podriem estar describint centenars…, però bé no vull fer pol·lèmica; només és de sentit comú, quan passe per l'ajuntament de València no més hi ha tres banderes... on és la municipal?... que València no té cap ensenya municipal?... tens la resposta en el balcó de l'ajuntament; la municipal és la coronada amb franja blava.
Les històries de les banderes me les sé de memòria. Jo no parlava d'això. Jo només deia que en compte de dir "LA BLAVERA" podries haver-te referit amb un apelatiu que buscara menys la polèmica. Tampoc he dit el que sent jo ni sóc tan ossat per dir el que sent la majoria. El cert i real és que és l'oficial d'este país i això no és opinable. Només et demanava un poquet de respecte i voluntat de conciliació, ja que em sembla innecessari dir-li "LA BLAVERA" a una bandera que li pots dir la senyera nacional, la bandera nacional, la senyera coronada, la senyera tricolor, la quatribarrada coronada i moltes altres definicions.
Només això.
-
@Levante1909:
Ah… peró... que hi ha una altra bandera a Valéncia q no siga amb el blau??????
Si vas alguna vegada al Palau de la Generalitat Valenciana, que està farcit de quadres antics, crec que de les decenes de quadres i quadres que hi han, no recorde CAP amb la franja blava. Si et vols posar venes als ulls, allà tu. Que actualment és l'oficial del País Valencià, efectivament. Si no fores tan jove, recordaries quan en qualsevol manifestació popular en València (reivindicativa, popular, festiva) sempre trobaves les dos banderes, amb franja o sense, i sense cap polèmica (mira les fotografies del camp del València en la final de la Copa del 79), fins que l'UCD va intentar treure rèdit electoral i enfrontà al conjunt de valencians i valencianes.
Arribats al segle XXI caldria que tots i totes defensarem els nostres posicionaments amb arguments i disquisicions que eviten l'enfrontament innecessari i negatiu entre gent que comparteix alguna cosa més que un xicotet espai vital per conviure.
Au salut i banderetes.
-
Arribats al segle XXI caldria que tots i totes defensarem els nostres posicionaments amb arguments i disquisicions que eviten l'enfrontament innecessari i negatiu entre gent que comparteix alguna cosa més que un xicotet espai vital per conviure.
Totalment d'acord, les coses s'han d'argumentar. Però el tema no és eixe, a mi no m'apeteix parlar de banderetes, només m'agradaria que qui parlara evitara gastar paraules despectives com "LA BLAVERA". I dic despectiva per tot el que hi ha al darrere, ja que hi ha moltes paraules, entre d'altres "L'OFICIAL" que tenen menys connotacions que "LA BLAVERA".
A vore si m'entens…
-
@EL GAT:
@29az0uj7:
Quan parle de blavera no és despectiu. Senyera vol dir "ensenya" i s'usa senyera per referir-se a la quatribarrada amb franja blava, quan la senyera també és la quatribarrada.
Quan se diu "la" amb el articul personalitzant, no crec que hi haga confussio. Els valencians nomes tenim una senyera.Els catalans també tenen senyera, jo mai ho he dubtat, diferent a la nostra i per aixó no crec que quan yun valencíà parla de "la senyera", no crec que n'hi haixca confisió.
Tú pots pensar el que vullgues, peró aixó queda als teus pensaments, quan parles de simbols d'un poble cal referise a lo que hi ha a les lleis. Jho tampoc crec que quan se parla de blaveros , siga res despectiu, ni quan se parla de la marfega, tampoc ¿Oi que no?Clar que a la senyera, es la de València , es que el Regne era de València, perque el Rei era de València, des de que ho va conquerir Jaume I, als reis de Taifes moros, i conqueri el regne de Valencia. A Roma també coincidien l'Imperi i la ciutat, amb denominacions, colors i senyeres. Jo no hi veig cap problema, i si algun dia el parlament del meu poble canvia la senyera, aleshores tindre un altra senyera, i serà eixe el simbol. Perque els simbols son sempre arbitraris i electius, si posaren uns seria perque agradarien a la majoria i punt.
Quan vullgau canviarlos i se canvien jo crec que serà també perque ho voldrà la majoria, mentres respetem els que tenim, que ens representen a tots.
-
@samaruk:
quan parles de simbols d'un poble cal referise a lo que hi ha a les lleis. .
Sense ànim de polèmiques, perque el tema no porte ja massa enlloc, però esta afirmació teua, què vols que et diga… Els simbols d'un poble poden estar reflexats a les lleis o no.
-
No sé si hay que referirse a los símbolos que existen por Ley, pero cuando menos respetarlos, pués son los que todos nos hemos dado (via parlamentaria o via referendum). Si uno no está de acuerdo puede tomar la iniciativa de cambiarlos pero siempre con respeto a la Ley, y a la libertad de todos. Y también uno puede no estar de acuerdo con esos símbolos, por algo nos hemos dotado de libertad de expresión.
-
Em dona ja ho mateix, ara soc camerunés jo també.
-
@Levante1909:
Em dona ja ho mateix, ara soc camerunés jo també.
AGERMANAMENT VALÈNCIA-CAMERUN
-
Tenim que fer una penya LA GRANOTA CAMERUNESA
-
Me acuerdo cuando jugaba con Patrick Mboma, en el PES.
En Camerun hay alcohol? Si lo hay me apunto… Si no prefiero Alemania.
Agur