El Carnaval de Cádiz
-
Des de l'any passat vaig començar a seguir el COAC del Carnaval d'inici a fi, llegint i preguntat tots els detalls per a entendre lo millor possible esta auténtica meravella. Enguany ja ha sigut la confirmació d'este amor...
Vaig pues a deixar ací les agrupacions que més em van agradar tant de la modalitat de Comparsa (més crítica i seria) com la de Chirigota (més humorística) tot i que aquestes distincions perden un poc de sentit per la própia estructura de les actuacions i es que esta (25-30 minuts) s'articula en una presentació, dos pasodobles, dos cuplés i el popurrí. Sent la presentació i el popurrí sempre repetides (amb xicotetes variacions opcionals) i els pasodobles i cuplés novetat en cada pase/fase (hi han preliminars, quarts, semis i la gran final).
I deia que perd un poc de sentit eixa distinció entre serietat i humor perquè els pasodobles tenen actualment una tendència a eixa crítica seriosa (també en els de les Chirigotes) i els cuplés sempre son humorístics els cante qui els cante.Aixina que, no m'allargue més, ahí va la llista de les agrupacions que més m'han agradat (no conte a Coros ni Cuartetos que són les altres dos modalitats). Enllace l'actuació de preliminars (i amb el malnom pel que se coneixen) per a que el seu resultat final no vos condicione i en el cas de que vos agrade sigau vosaltres mateixa qui aneu acompanyant el seu pas pel concurs.
2024
COMPARSAS
Los Sacrificaos - Comparsa del Jona
Donde fuímos felices - Comparsa de Germán
La oveja negra - Comparsa de Martínez Ares
Y seguimos cantando - Comparsa del Piru y Tomate o "la de la Cantera"
La alegría de Cádiz - Comparsa de Cornejo
CHIRIGOTAS
La última y nos vamos - Chirigota del Bizcocho
2025
COMPARSAS
Las ratas - Comparsa de Bienvenido