L'escut i els colors del Llevant FC
-
lo unico que si que se seguro esque el levante esta en la comunidad valenciana y en españa no en cataluña.
Para ti y para mí sí, puede que para otros no. RESPETA
Sobre el tema del hilo…
Espero que esto nos lo aclaren estos libros de historia que están saliendo, aunque yo apuesto por el blanquinegro.
Yo creo que también fue el blanquinegro, a lo mejor hicieron el escudo con azul por falta de material en la guerra, que suele pasar. Un ejemplo muy iliustrativo esque en la 2ª Guerra Mundial no habia verde y las cajetillas de Lucky Strike pasaron de verdes a azules.
Pero en el anuario de la FEF (Aún no era RFEF pues la República le quito el "Real" a todo) de 1935 ice que lso colores del Levante FC son los banquiazules entonces me surge la duda…
-
Pues si,segun los anuarios de la FEF de entonces,los colores eran blanquiazules.Sin embargo,segun los autores de los libros del centenario,los no oficiales,era blanquinegro.Con lo que seguramente quien estaba equivocado era la Federación,para variar.Ahora veremos la version de los libros oficiales.
-
Pues si,segun los anuarios de la FEF de entonces,los colores eran blanquiazules.Sin embargo,segun los autores de los libros del centenario,los no oficiales,era blanquinegro.Con lo que seguramente quien estaba equivocado era la Federación,para variar.Ahora veremos la version de los libros oficiales.
yo tb pienso eso…hace no mucho le pregunté a mi abuelo sobre este asunto,el es del 1922 y desd muy pekeño fue al camino hondo del grao y sin dudar me dijo q el recuerda la camiseta blanquinegra.
-
yo tb pienso eso…hace no mucho le pregunté a mi abuelo sobre este asunto,el es del 1922 y desd muy pekeño fue al camino hondo del grao y sin dudar me dijo q el recuerda la camiseta blanquinegra.
No pose en dubte el record que té el teu avi sobre el tema, però si dius que es de 1922 això vol dir que l'any 1937 tenia 15 anys (el 38 i 39 degut a la guerra i després per la fusió, el Llevant FC com a tal deixà de jugar) i es fàcil que a esta edat el record siga dèbil. A mi em costa recordar que el València CF jugava completament de blanc no fa molt i quan jo tenia més o menys eixa edat i ara sembla que tota la vida ha jugat amb pantaloneta negra. Fem la prova: Algú es capaç de recordar sense consultar-ho quin any va ser el que el València CF va "reincorporar" la pantaloneta negra al seu equipatge?
També és important com li feres la pregunta, algunes preguntes "inciten" més cap a una resposta. No és el mateix preguntar-li: La samarreta del Llevant FC era blanc-i-negra? que preguntar-li: De quin color era la samarreta del Llevant FC?
Sé que al llibre oficial es parla d'això, hem de ser de ment oberta i adaptar-nos a la realitat històrica sense deixar-nos arrossegar per idees preconcebudes per molt arraigades que siguen. El Llevant FC de 1909 i el de 1937 no eren exactament iguals… en els llibres oficials se'n parla d'això.
-
Sobre la qüestió del escut Jo crec que la samareta en blanca i negra. Mon Pare (1925), sempre m´ha dit quels colors del Llevant FC eren eixos. I mon Pare, encara que tinga algunes facultades mermaes, la memoria la te de elefant.
Jo he vist, quan era obert, al bar el Casinet, al Cabanyal una pintura a la paret de la conmemoració de fusió del dos equips, ara be, el escut del Llevant FC era en blanc i negre.
A la foto qu´apareix al primer comentari sembla com quels color siguen descolorits.
Avant un Llevant Centenari!
-
No pose en dubte el record que té el teu avi sobre el tema, però si dius que es de 1922 això vol dir que l'any 1937 tenia 15 anys (el 38 i 39 degut a la guerra i després per la fusió, el Llevant FC com a tal deixà de jugar) i es fàcil que a esta edat el record siga dèbil. A mi em costa recordar que el València CF jugava completament de blanc no fa molt i quan jo tenia més o menys eixa edat i ara sembla que tota la vida ha jugat amb pantaloneta negra. Fem la prova: Algú es capaç de recordar sense consultar-ho quin any va ser el que el València CF va "reincorporar" la pantaloneta negra al seu equipatge?
També és important com li feres la pregunta, algunes preguntes "inciten" més cap a una resposta. No és el mateix preguntar-li: La samarreta del Llevant FC era blanc-i-negra? que preguntar-li: De quin color era la samarreta del Llevant FC?
Sé que al llibre oficial es parla d'això, hem de ser de ment oberta i adaptar-nos a la realitat històrica sense deixar-nos arrossegar per idees preconcebudes per molt arraigades que siguen. El Llevant FC de 1909 i el de 1937 no eren exactament iguals… en els llibres oficials se'n parla d'això.
Aver, le explique el debate q hay sobre los autenticos colores del Levante FC,sobre q segun documentos oficiales decia q era blanquiazul…etc.Por suerte a sus 87 años,me abuelo esta cn una muy buena salud fisica y mentalmente,le pregunte como lo recordaba él,y me contesto q blanquinegro,x lo menos los años q él iba al futbol antes de la guerra.Esta claro q en aquella epoca habria dificultades para conseguir el mismo color cada vez q se hicieran camisetas,lo normal esq quizas desd 1909 fuera azul marino muy oscuro,q posteriormente sin ni si quiera tener intencion de hacer el cambio,las siguientes camisetas 20 años mas tarde,fueran blankinegras.
-
El méu iaio també anaba al camí fons del gráu i deia que els colors eran blanc i negre
-
El méu iaio també anaba al camí fons del gráu i deia que els colors eran blanc i negre
Doncs per la meua part, assumpte tancat. Blanquinegre.
-
Ese "escudo original" que pone el primer mensaje no coincide con el escudo que hay cosido en nuestra bandera oficial, y que se puede observar en la propia web del club. El escudo cosido a nuestra bandera junto al del gimnastico es este:
Aqui puede verse que el escudo es blanquinegro, y la senyera tiene una banda azul, justo donde pone Levante FC. Tiene cuatro barras rojas, no tres como se indica por ahi. Eso se puede comprobar como digo en la propia bandera OFICIAL del club.
Es probable que se trate de una edicion posterior, y que no sea el primer escudo del Levante FC, pero en todo caso, es el escudo que hoy por hoy se considera oficial
-
No voy a revelar la respuesta. En los libros oficiales del Centenario, en el primero de Rafael Solaz y de Emilio Nadal, y en un bien trabajado artículo de un buen amigo forero, tenéis la respuesta… o la incógnita, nunca se sabe.
Yo, gracias a ellos, lo tengo muy claro. Pero si lo digo, no compráis los libros. En octubre tendréis la respuesta.
-
Ese "escudo original" que pone el primer mensaje no coincide con el escudo que hay cosido en nuestra bandera oficial, y que se puede observar en la propia web del club. El escudo cosido a nuestra bandera junto al del gimnastico es este:
Aqui puede verse que el escudo es blanquinegro, y la senyera tiene una banda azul, justo donde pone Levante FC. Tiene cuatro barras rojas, no tres como se indica por ahi. Eso se puede comprobar como digo en la propia bandera OFICIAL del club.
Es probable que se trate de una edicion posterior, y que no sea el primer escudo del Levante FC, pero en todo caso, es el escudo que hoy por hoy se considera oficial
x cierto…mirar a ver a q escudo posterior, os recuerda...
-
L'escut de la bandera oficial està al fet, l'inscripció LEVANTE FC es en negre sobre fons blanc com es pot vore en el banderí, que és de 1937 i la bandera és molt posterior i en altres fotografies:
Es pot vore ací una altra ostra de l'escut sense el blau: [
-
ya pero en esa foto tampoco esta pintado el escudo del levante ud de blaco donde pone levante ud,ni las pelotas en los escudos ect,yo creo que el verdadero es el de la bandera oficial que es con lo de levante fc de azul como la bandera de la comunidad valenciana
-
No hay mas que ver el banderín de 1937, los almanaques de los años 20,… dónde se ve que el escudo es con franja blanca y no azul de fondo fondo para el nombre, como el original del Valencia CF que también era sin azul, luego el VCF cambió el fondo blanco por el azul y por esa influencia puede ser que se cambiara el escudo del LEVANTE FC en la bandera oficial:
Escudos originales del València, igual que el del Levante FC sin azul, nótese la influencia (recordad que el del Levante FC es anterior)Luego el Valencia CF lo cambió a este:
Y por esa influencia al hacer la Bandera Oficial del Levante también se cambió el original fondo blanco del LEVANTE FC por el azul, como en el VCF.
-
Con el añadido del azul, las bordadoras y los bordadores tuvieron un gran trabajo en toda la Comunidad Valenciana desde finales de los setenta.
-
Sincerament, no sé si hi ha un problema de daltonisme, d'ignorància o de mala fe.
L'escut del Llevant FC porta BLAU en TOTES les representacions que es coneixen d'ell, tant les de color, com les de blanc i negre —evidentment en estes el gris de fondo de les lletres és blau—.
El banderí del 37 porta blau —un celest, desvait després de 72 anys, pero blau, i qui no ho veja clar, que vaja a l'estadi i el veja en directe; o que compare eixe "blanc" que és blau celest en el de les ralles que sí són blanques de baix—. I el propi escut esmaltat sobre fusta que aporta Mitxi com a prova de que no en du, TAMBÉ ne du, d'una forma claríssima. No hi ha ni una sola representació de l'escut del Llevant FC sense blau, entre unes atres coses perque en els anys 20 i 30 no hi havia cap dubte sobre el tema i LA SENYERA EN BLAU estava acceptada per tots, especialment pels republicans.
Aixina que ya està be de mentires i manipulacions. O d'ignorància.
Respecte al VCF, el seu escut —com el nostre— porta blau des de sempre: es pot vore en les fotos de la bendició de la bandera del VCF a principi dels 20. En eixes representacions que mostra Mitxi —i en unes atres— no el porta pq eren impressions en tintes planes i cada color costava una pasta. No afegien la tinta celest, pq durant anys NINGÚ tenia cap dubte de que la Senyera duya blau. No com ara.
Cadascú té tot el dret del món a ser pancatalaniste o lo que vullga, pero no a manipular l'història del Llevant per a fer-nos vore que els burros volen.
I els brodadors i brodadores ya tenien molta faena abans dels 70 del segle XX. Un poc abans, des de 1365-1377 que és quan s'incorpora el BLAU a la Senyera. A vore si llegim un poc abans d'amollar sentències.
-
Yo en todos los sitios donde lo he visto siempre llevaba el color azul donde ponía LEVANTE FC, y creo que después de tantos años es posible que el azul derivara en blanco (que no es más que un azul muy descolorido).
Además el Levante es un equipo Valenciano, no tiene porque llevar banderas de otras comunidades.
-
Per a Shack ni daltonisme ni res, jo l'he vist i tinc documents on es veu. A més a més el Levante FC va tindre 2 escuts i el primer de tots tampoc duia blau:
A més no du blau per una qüestió lògica, l'escut del Llevant FC no prové de la bandera de València, que sí que en té blau per a utilitzar-lo com a fons per a la corona, si no que prové de l'escut de València:
Després Shack, una imatge que he posat de l'escut dels xotos també ix l'escut del Llevant UE que si en té blau, no digues allò de les tintes perquè si la utilitzen per al futbolista del Llevant i l'escut també la podrien utilitzar per a l'escut del València, però l'escut del València no va tindre blau fins molt després.I per a Masanasa Granota: Alcoi, Betxí, Benicàssim, Vila-Real, Macastre, Pedreguer, Puçol, Santa Pola, la Vila Joiosa, Xérica i Els Poblets no són pobles valencians? Perquè tenen una bandera oficial que segons tu, és d'altra comunitat autònoma…
-
Bien Mitxi, a ver si me explico…. lo que he querido decir es que el Levante es un equipo valenciano; para mí valenciana es tanto la ciudad de valencia, como todos los pueblos que tu nombras y todos los que hay desde Vinaròs a Orihuela; es decir todos pertenecemos a una misma Comunidad Valenciana, cuya bandera oficial, por cierto, es la Reial Senyera, la misma que se asume como oficial a la ciudad de Valencia, y el Levante como perteneciente a dicha ciudad asume la Senyera, con su franja azul como todos sabemos.
Independientemente de esto, cada ciudad o pueblo está claro que tiene sus propias banderas oficiales, que pueden coincidir en todo, en parte, o en nada con la bandera oficial de la ciudad de Valencia. Creo que has mezclado churros con meninas. El Levante pertenece a Valencia, no a ninguno de esos pueblos que tu nombras.
-
NO,kereia ablar de este tema,pero eske no puedo,el priemer escudo del levante ke pone en el post,seran en de los independistas o algo,no se de kien sera,pero el verdadero escudo del levante FC,es el BLANKINEGRE i dalt els colors de la señera,el ke vuiga un altre altra cosa,es perke te ganes de bronca,EL LEVANTE ES VALENCIA,i ja esta,el ke vuiga ke se fike en la pagina web oficial del club i ke veja el blankinegre,JA ESTA TOT LO KE DEMES SE DIGA SON TONTERIES
-
Pel que fa al tema de la senyera, sense ganes de polemitzar, m'agradaria a tota aquesta gent que parla que la senyera de tot el País Valencià, històricament Regne de València que vegera l'àngel custodi del Regne de València que es troba pintat al Saló de Corts del Palau de la Generalitat Valenciana. Si jo sabera com afegir imatges a aquest post vos l'ensenyaria.
Salut
-
@Josep Castillo:
Pel que fa al tema de la senyera, sense ganes de polemitzar, m'agradaria a tota aquesta gent que parla que la senyera de tot el País Valencià, històricament Regne de València que vegera l'àngel custodi del Regne de València que es troba pintat al Saló de Corts del Palau de la Generalitat Valenciana. Si jo sabera com afegir imatges a aquest post vos l'ensenyaria.
SalutIxe no porta el invent blau, no?
-
@Josep Castillo:
SalutAcí tens:
Ara, la bandera de València és esta:
Per tant, no m'importaria que l'escut del LEVANTE FC duguera blau perquè és un equip de la ciutat de València, ara bé, l'escut del LEVANTE FC prové de l'escut de València, qué és el següent i no té blau:
No és per qüestió de si blau o no blau, el que no m'agrada és que es tergiverse la història si l'escut del LEVANTE FC no té blau puix no té blau i ja està, perquè no tinga blau no va a deixar de ser un equip valencià o ser algunes burrades com s'han sentit per ací de si per no dur blau seria un equip català…
-
@Josep Castillo:
SalutIxe no porta el invent blau, no?
Efectivament no el porta ací teniu la imatge:
http://www.antiblavers.info/galeria/dis ... fullsize=1
-
wuaaaa,ke asco,me esta donant este post,sobre tot la pagina ixa ANTIBLAVERS
-
@señera granota:
wuaaaa,ke asco,me esta donant este post,sobre tot la pagina ixa ANTIBLAVERS
Si te dona asco o no no ho se, però les evidències son així. Primer l´escut era amb fons blanc i després (com a moltes altres coses) se li va afegir la franja blava. No hi veig polèmica per cap lloc.
-
por irlandés el Mar Ago 04, 2009 2:22 pm
-yeee,ke me pareix molt be lo ke tu vigues pensar,PERO DE TOTA LA VIDA,el levante a sigut BLANKINEGRE, Jo e tingut la sort ke la meua familia es 100%DEL LLEVANT i 200%ANTIXOTO,i pregunte aixo del escut,i meu diuen ke, aixo es una cosa inventat per els catalanistes ke van al llevant,ke el llevant es BLANKINEGRE.
-Despues ke aixo de la frajà blava,antes no estava en el escut del regne,pues me pareix molt bè,pero de aixo i an moltes versions,entonces NINGÙ sap kina de totes es deberes,ni tu ni jo eu podem saber,perke aixo fa molts añys i nosaltres encara no avien nascut
-
qUE si, que jo també pense que era blanquinegre el equipatge.
-
BRAVO --> masanasa granota y shack,asi se dicen las cosas,espero que le alla quedado claro cual es nuestra bandera no la de esos pueblos por dios un poco de inteligencia, que no creo que sea ta dificil saver cual es nuestra bandera
-
BRAVO --> masanasa granota y shack,asi se dicen las cosas,espero que le alla quedado claro cual es nuestra bandera no la de esos pueblos por dios un poco de inteligencia, que no creo que sea ta dificil saver cual es nuestra bandera
¿Y el escudo, sabes cual es nuestro escudo, el de Valencia? ¿Sabes que el escudo del LEVANTE FC proviene del escudo de Valencia?
Por cierto, hablas de inteligencia cuándo no sabes ni escribir mínimamente bien…