Quin ha de ser l'idioma per defecte a portalgranota?
-
De acuerdo, pero si desde que tengo uso de razón estoy escuchando gente de Rocafort, Masarrochos y Moncada que iban con migo a EPLA esas palabras (te hablo de principios de los 70) ¿quieres decir que el valenciano que habla el pueblo hay que sustituirlo?.
El afrancesamiento de la burguesia de principios del siglo XIX, parecía que iba a convertir a España en un territorio francófono, pero la historia ha dejado las cosas en su sitio y al final esa modernidad linguistica desapareció.
-
@Pepe Herrero:
De acuerdo, pero si desde que tengo uso de razón estoy escuchando gente de Rocafort, Masarrochos y Moncada que iban con migo a EPLA esas palabras (te hablo de principios de los 70) ¿quieres decir que el valenciano que habla el pueblo hay que sustituirlo?.
No hay que substituirlo, simplemente hay que normalizarlo, porque el problema de esas dos palabras que te he puesto como ejemplo esque están mezcladas con el castellano, son traducciones macaronicas.
Ese es el problema del Valenciano que cada vez tiende a mezclarse mas con el castelláno y en el futuro le pasará como el aragonés o el bable que acabaran siendo 4 palablas mal contadas intercaladas en un castellano normal
-
A mi me es indiferente la verdad, entiendo ambas lenguas aunque en castellano me defiendo bastante mejor
-
A mi que me la chupen ¡¡¡
-
Doncs, a mi que em la xuclen ¡¡¡¡
-
Valencià, clar que si
-
-
@maulet78:
(oli)
T'ha agradat eh picarón?
-
@Pepe Herrero:
@Ramon 1909:
@Pepe Herrero:
Pienso en castellano.
Me expreso mejor en castellano.
Hablo con todo el mundo en castellano.
Con el castellano nos entienden todos.
Eso si, que lo pongan en valenciano (el culto, el que habla casi todo el pueblo).Es mi opinión.
Entiendo todo tu mensaje, pero al llegar al parentesis me pierdo. A que te refieres con eso? A poner mosatros, entonses…. o a poner en vez de sortir, eixir / en vez de aquest, este...
O al estandard normalizado?¿La lengua no la hace el pueblo?
¿Que habla el pueblo llano y normal?
¿O esas palabras la usan ''unos cuantos''?
El que habla de nacimiento el valenciano porque su familia es de aqui si que usa esas palabras.Tu si fores un periodista andalús, utilitzaries la llengua "del poble" al escriure els teus articles o utilitzaries l'estandar?.
Si eres d'eixos valencians que han renunciat al valencià i escrius un escrit, escrius com parles el castellà? o et sotméts a les regles que t'ensenyaren a l'escola tot i que en la parla quotidiana no siguen estrictament igual?.
Per què la llengua pròpia del poble valencià no ha de tindre regles que, independentment de la cultura dels que la parlen pugua ajustar-se a un estandar com qualsevulla llengua a nivell mundial?.
Per què aquells que passen més del valencià en la seua vida quotidiana s'entesten a defensar el catsellà front el valencià?
Uff són tantes preguntes que em faig diariament respecte a la llengua de tota la meua familia i de tot el meu país…..
-
Realment el problema de tot açò és que encara que es pot possar el Valencià com a idioma predefinit, resulta que quan borres l'historial i les cookies l'idioma predefinit torna a ser el Castellà, és a dir , que no es queda fixe el teu idioma preferit en el perfil.
Jo crec que este problema es solucionaria "arreglant" esta xicoteta errada (que encara que borres historial i cookies, es quede l'idioma que tu elegisques)
També deuria arreglar-se el tema de que quan tu posses com a idioma predefinit el Castellà, Valencià i Angles, els titos dels subfòrums i l'explicació estiguera en l'idioma corresponent; ja que posses l'idioma que posses, sempre t'apareixen en Castellà.Per resumir, el que jo vull dir es que al possar predefinit el Valencià al teu perfil, deuria aparèixer tot en Valencià (tot el fòrum i totes les noticies de portada)
-
@Pepe Herrero:
Pienso en castellano.
Hablo con todo el mundo en castellano.Tot i admetre que penses i parles amb tot el mon en castellà t'atreveixes a no acatar el que diuen els filòlegs i les universitats (els tècnics de la llengua) i jo que pense, l'escric i la parle ho acate sense problemes perquè no sóc cap expert, no te collons la cosa. La pròxima volta que se't trenque la rentadora i vaja el tècnic tambè li dirás com te que arreglar-la?
-
VALENCIÁ BARRA CATALÁ
-
yp crep q deberia d ser el castellano xq un foro d opinion debe d estar al lacance d la mayor parte d la gente y en castellano es una lengua mas extendida, sino gente d fuera podria no entender la lengua y pasar d escribir en este foro.
-
yp crep q deberia d ser el castellano xq un foro d opinion debe d estar al lacance d la mayor parte d la gente y en castellano es una lengua mas extendida, sino gente d fuera podria no entender la lengua y pasar d escribir en este foro.
Crec que tens raó en part. Per això demane que estiga per defecte en la llengua que parlen la majoria de les persones, és a dir, el xinés.
-
S'està intntant que estiga al gust de tot el món. Per això primer de tot anem a intentar que l'idioma triat al perfil es quede per sempre, i no es canvie al borrar l'historial. Poc a poc
-
@Dark City:
Crec que tens raó en part. Per això demane que estiga per defecte en la llengua que parlen la majoria de les persones, és a dir, el xinés.
Eso es trasgiversar( o como se diga) las cosas, muxa gente en el mundo hable en chino( no si sera la mas hablada) xo q yo sepa ninguno d los q entramos en el foro somos chinos ni lo entendemos.
-
Ales..el euskera como opción !!!!
-
@Dark City:
Eso es trasgiversar( o como se diga) las cosas, muxa gente en el mundo hable en chino( no si sera la mas hablada) xo q yo sepa ninguno d los q entramos en el foro somos chinos ni lo entendemos.
Quants aficionats del llevant coneixes que no entenguen el valencià?
-
@Dark City:
Quants aficionats del llevant coneixes que no entenguen el valencià?
Como mínimo los mismos que no entienden el castellano.
Como nos gusta buscarle tres pies al gato. Yo me lo he puesto en inglés, que lo entiendo.
-
@Moderadores PG:
S'està intntant que estiga al gust de tot el món. Per això primer de tot anem a intentar que l'idioma triat al perfil es quede per sempre, i no es canvie al borrar l'historial. Poc a poc
A vore, el que es demana en esta enquesta és que es canvie el que un es troba en teclejar http://www.portalgranota.com que ara és la pàgina en llengua castellana. Per mi, com a gest simbòlic de suport a la nostra llengua, el que un s'hauria trobar hauria de ser la versió de la pàgina en valencià, cosa que repeteix, no deixa de ser un gest púrament simbòlic ja que qui no l'entenga clicarà les molt visibles opcions alternatives en les altres llengues. Després evidentment tothom escriurà els seus missatges en la llengua que vol tal i com passa i passarà sempre. Moderadors, quin problema hi pot haver per fer això?
Salutacions!
Força Llevant!!!
-
@Dimoni emplomat:
@Pepe Herrero:
Pienso en castellano.
Hablo con todo el mundo en castellano.Tot i admetre que penses i parles amb tot el mon en castellà t'atreveixes a no acatar el que diuen els filòlegs i les universitats (els tècnics de la llengua) i jo que pense, l'escric i la parle ho acate sense problemes perquè no sóc cap expert, no te collons la cosa. La pròxima volta que se't trenque la rentadora i vaja el tècnic tambè li dirás com te que arreglar-la?
Cuando se me estropea algo, el técnico me lo arregla y veo que funciona y le pago.
A los filólogos les paga la universidad y luego veo que no se ajusta a la realidad del todo del pueblo valenciano en lo que enseñan.
Sinó, ¿porque crees que existe el eterno debate sobre la lengua?Sabes que si en este foro quieres crear argumento de discusión intenso y largo no tienes mas que hablar sobre dos cosas:
- El idioma (si es valenciano o es catalán).
- La política (que si el Psoe, que si el PP).
¿porque? Por que puede que cada uno tenga su razón, o su parte de razón. Sabeis que aunque yo defienda mis ideas, en absoluto me creo en posesión de la verdad de ellas. Simplemente son mis ideas, las que comento y las defiendo.
¡Que aburrido si todos pensáramos igual!Un abrazo que no quiero crispación Dimoni Emplomat.
-
@granota_del_nord:
@Moderadores PG:
A vore, el que es demana en esta enquesta és que es canvie el que un es troba en teclejar http://www.portalgranota.com que ara és la pàgina en llengua castellana. Per mi, com a gest simbòlic de suport a la nostra llengua, el que un s'hauria trobar hauria de ser la versió de la pàgina en valencià, cosa que repeteix, no deixa de ser un gest púrament simbòlic ja que qui no l'entenga clicarà les molt visibles opcions alternatives en les altres llengues. Després evidentment tothom escriurà els seus missatges en la llengua que vol tal i com passa i passarà sempre. Moderadors, quin problema hi pot haver per fer això?
Salutacions!
Força Llevant!!!
Granota del nord, ja haviem entes el significat de l'enquesta, es a dir que aparega la web per defecte en Valencià. Et podem dir de moment que s'està fent un esforç per a que el Castellà i el Valencià estiguen en igualtat de condicions, per això lo de "Poc a poc".
També es de veres que apostar pel Valencià com a idioma predefinit es un risc prou elevat, ja que encara que la població valenciana entén al 100% el valencià, els de fora normalment no l'entenen o els costa prou.
Amb això no vol dir que descartem fer esta aposta, però a curt termini sempla prou dificil.
De moment en l'enquesta es veu una clara preferència del Valencià respecte del Castellà com a idioma predefinit, i això també ho valorarem.
Com deiem avans, Poc a poc
-
@Pepe Herrero:
Cuando se me estropea algo, el técnico me lo arregla y veo que funciona y le pago.
A los filólogos les paga la universidad y luego veo que no se ajusta a la realidad del todo del pueblo valenciano en lo que enseñan.
Sinó, ¿porque crees que existe el eterno debate sobre la lengua?¿porque? Por que puede que cada uno tenga su razón, o su parte de razón. Sabeis que aunque yo defienda mis ideas, en absoluto me creo en posesión de la verdad de ellas. Simplemente son mis ideas, las que comento y las defiendo.
¡Que aburrido si todos pensáramos igual!Cuando un tecnico va a tu casa es porque sabe de reparar aparatos, para que funcione ha estudiado electronica, tiene experiencia y seguro que sabe mas que tu en estos temas…..... entonces si confias en ese tecnico porque no en los filologos...... les pagan? si, igual que a ti o que a mi y seguro que no aplicamos o nos inventamos lo que nos dé la gana en temas racionales y reales.
La ciencia si tiene una verdad racional al menos, lo que no se puede permitir es ir contra lo racional o pensar cosas sin ninguna base solo por pensamientos infantiles de pertenencia a una nación, en este caso la valenciana. La masa no piensa.@16ga2sq1:
Sinó, ¿porque crees que existe el eterno debate sobre la lengua?
Pues porque existe el eterno debate absurdo, repetitivo y cansino sobre lo valencianos que somos y que no nos gusta cataluña y tal y cual. Pero es que no os dais cuenta que hacer politica o lingüistica o economía con los sentimientos nacionales es una gilipollez.
@16ga2sq1:
¡Que aburrido si todos pensáramos igual!
Eso nunca pasará, a unos les gustará el verde y a otros rojo, y todos tendremos formas de ser muy diferentes. Lo que se puede decir es para ser diferentes no haya que "pensar" porque decir que Dios existe o que el catalan y el valenciano son lenguas diferentes es ir en contra de la razón.
-
@Moderadores PG:
Granota del nord, ja haviem entes el significat de l'enquesta, es a dir que aparega la web per defecte en Valencià. Et podem dir de moment que s'està fent un esforç per a que el Castellà i el Valencià estiguen en igualtat de condicions, per això lo de "Poc a poc".
També es de veres que apostar pel Valencià com a idioma predefinit es un risc prou elevat, ja que encara que la població valenciana entén al 100% el valencià, els de fora normalment no l'entenen o els costa prou.
Amb això no vol dir que descartem fer esta aposta, però a curt termini sempla prou dificil.
De moment en l'enquesta es veu una clara preferència del Valencià respecte del Castellà com a idioma predefinit, i això també ho valorarem.
Com deiem avans, Poc a pocJo estic d'acord en què és millor anar poc a poc i xafar fort. Aconseguir que l'idioma que tries es quede per sempre ja seria important.
En un futur, també es podrien fer més coses com canviar l'ordre de les banderes (indicant preferència) o canviar l'idioma de preferència.
De totes formes, i encara que semble un comentari conservadurista, s'ha de reconéixer el treball que s'ha fet en portalgranota, que sense anar més lluny, està a anys llum de distància d'una web professional com la oficial. Està clar que hem de mirar d'avançar i millorar, però sense perdre la perspectiva que s'està treballant molt i pel bon camí.
-
@Dark City:
En un futur, també es podrien fer més coses com canviar l'ordre de les banderes (indicant preferència)
Me acabo de fijar lo de las banderas ¡¡por qué tienen que estar la española, valenciana y la del reino unido!! ¿es que el español solo se habla en el estado español? ¿es que el valenciano solo se habla en la ciudad de valencia?¿es que el ingles solo se habla en gran bretaña? Puestos a pedir pido que se quiten las banderas nacionales del foro y que se hable de ingles, valenciano y castellano, y no de banderas.
-
@Antinacionalista:
@Dark City:
En un futur, també es podrien fer més coses com canviar l'ordre de les banderes (indicant preferència)
Me acabo de fijar lo de las banderas ¡¡por qué tienen que estar la española, valenciana y la del reino unido!! ¿es que el español solo se habla en el estado español? ¿es que el valenciano solo se habla en la ciudad de valencia?¿es que el ingles solo se habla en gran bretaña? Puestos a pedir pido que se quiten las banderas nacionales del foro y que se hable de ingles, valenciano y castellano, y no de banderas.
Sí senyor!!!
-->
-
@Dark City:
@Antinacionalista:
@Dark City:
Sí senyor!!!
-->
Sabia que generaría esta reacción, he tardado en darme cuenta pero he estado en mi linea
-
Que proposeu? en compte de les banderes?
P.D: no dic que es vaja a fer, només es per saber alternatives.
-
@Moderadores PG:
P.D: no dic que es vaja a fer, només es per saber alternatives.Mi propuesta politicamente (y antinacionalisticamente) correcta es poner el nombre de la lengua o dialecto en cuestión, es decir lengua castellana, dialecto valenciano y lengua inglesa.
-
@Moderadores PG:
P.D: no dic que es vaja a fer, només es per saber alternatives.Yo, respetando el orden actual, pondría un jamón, una paella y una pinta de cerveza.