Llibres no oficials i vendre fum
-
El passat 31 d'agost, el diari Levante-EMV, escrivia una crònica sobre la publicació del llibre, no oficial, de la història del Llevant UE, on ens avançava alguna descoberta que suposadament els autors havien fet:
Los autores de Història del Llevant UD (sic), Felip Bens y J. L. García, exhuman documentos que demuestran que el Levante FC ya jugaba partidos en 1908 y sostienen que el FC Cabanyal, fundado en 1907, fue el mismo equipo que utilizó durante estos dos años la doble denominación Cabanyal-Levante. Según esto la inscripción oficial del club, denominado FC Cabanyal se remontaría al 13-5-1907, aunque ya jugó algún partido con el nombre Levante FC a finales de 1908.
La meua sorpresa va vindre l'altre dia quan, fullejant el llibre Cuando el fútbol no era el rey de Carles Sierera Miralles, publicat per la Universitat de València l'any 2008, això vol dir fa un any, a la pàgina 140 i amb molta sorpresa, vaig poder llegir el següent paràgraf:
…que el Levante Ud se llamaba Foot-Ball-Club Cabañal cuando presentó sus estatutos el 13 de Mayo de 1907 en el Gobierno Civil, y que cambiaría con posterioridad de denominación. Donat la referència al document en concret on es basa per fer dita afirmació.I fent referència l'autor a una notícia que havia trobat de 1908 al diari Las Provincias, no amb menys sorpresa vaig llegir la notícia transcrita: Esta mañana, a las diez, se celebrará un partido de foot-ball entre el club Levante del Cabañal y el tercer team de dicha sociedad.
Es pot afirmar per tant que van vendre fum. Que no es tractava de cap primícia ni descoberta (en tot cas haurien descobert el Mediterrani) i el que podria ser més greu, si a la bibliografia del llibre no se'n fa referència i es coneixia el llibre citat es podria tractar d'un plagi en tota regla.
Recentment, un dels autors escrivia en un post, que al pròxim llibre és parlaria del tan esperat tema sobre el Llevant amb equipació blanc-i-blava, i com que al pròxim llibre oficial (que eixirà abans) tinc constància de que se'n parla d'això, esperem que no tornen a parlar de suposades descobertes o el que podria ser alguna cosa pitjor.
-
El que importa és que siga de veres el que conten. Que siga primicia o no és el que menys importa, perque estic segur que la practica totalitat dels llevantinistes ho desconeixien encara que hi haveren publicacions anteriors que ho dieren.
-
@SALILLAS 9:
El que importa és que siga de veres el que conten. Que siga primicia o no és el que menys importa, perque estic segur que la practica totalitat dels llevantinistes ho desconeixien encara que hi haveren publicacions anteriors que ho dieren.
jo mateix.
-
Bueno sí,esto es como en la Guerra de Irak,que los de la radio veian la CNN,y cuando aparecia la noticia iban corriendo a contarlo en primicia para España.
Está claro que para escribir el libro,han leido un montón en la hemeroteca.Y han tirado de eso,de periódicos de la época
-
@hoosier:
Me parece impresentable la actitud de la Comisión del Centenario hacia el libro de Bens y García.
Es increíble cómo se pretende desprestigiar un libro que está haciando las delicias de los aficionados que lo han adquirido.
Sois peores que Umbral en el programa de Mercedes Milá. Dedicaos a lo vuestro en lugar de molestar a los demás.
Com que em puc sentir al·ludit per la teua intervenció, ja que jo he obert este post, t'aclarisc que no tinc cap relació amb la Comissió del Centenari. És una opinió personal meua. Jo no nege el treball de recopilació de dades i documentació del llibre però no es poden vendre les coses de la manera que ho han fet, va haver un moment que els autors es van posar molt pesadets, penjant posts dia si dia també i contant-nos les excel·lències de l'obra com si fós la sagrada escriptura, perquè després passa el que passa…
-
+1 a blaugranota, els senyors Bens i Garcia podrien haver unificat tots els seus posts diaris en un de sol. Era agobiant veure tant de SPAM cada dia.
-
+1 a blaugranota, els senyors Bens i Garcia podrien haver unificat tots els seus posts diaris en un de sol. Era agobiant veure tant de SPAM cada dia.
Això es de veres. Almenys era per alguna cosa interessant, però si que saturava un poc.