Amnèsia xota del 20 aniversari…
-
Jo també he sentit allò que diuen que l'antimadridisme se'l va inventar Paco Roig. Supose que alguna part de veritat hi ha.
Per altra banda està clar que cal tindre present que una de les icones del blaverisme i, per tant, de l'anticatalanisme ha sigut el València CF, i Mestalla n'era una de les catedrals d'esta ideologia en l'època posterior a la transició. I l'oposició del Barça (icona del catalanisme) era òbviament el Madrid.
Al darrerament esmentat es junta també el fet que el València no estiguera en posició de lluitar per títols, cosa que facilitava tindre simpaties per altres clubs que sí ho estaven, principalment Barça i Madrid.
Per altra banda, cal recordar que el fanatisme pels clubs (als nivells que ara hi ha) és relativament modern. Abans les rivalitats es veien d'altra manera (propiciat per un règim nacionalista), i la gent volia que guanyaren els clubs "espanyols" en les competicions europees. Parle de rivalitats inter-nacionals (València-Madrid o València-Barça), les rivalitats intra-nacionals són inevitables i no hi ha cap règim polític que ho frene.
Amb tot junt, pense que (com a tot l'Estat), el segon equip dels xotos hauria de ser el Madrid (estadísticament), però d'ahí a dir que Mestalla era el Segon o Tercer Bernabeu pense que se'n va prou.
També és evident que després de sis anys on l'únic que impedia al València ser campió de lliga i de la Champions era el Madrid, és evident que haja proliferat un sentiment antimadridista, igual que ara torna a resorgir l'antibarcelonista.
No vos calfeu el cap…
-
Collons, que los que tenemos años tenemos memoria!!!!
El antimadridismo xoto es una pegatina de hace 10 años..y creo que me paso.¡¡¡Si lo sé hasta yo que en mi vida estuve en Valencia!!!. Todo empezó con el actual director general del Madrid, quien se retiró en el Levante. ¿Más pistas?.
-
Jajajaja, que malos soys!!!!!a por ellos, oe!!!pues este año podría tocarles bajar,no??si nos mantenemos(crucemos los dedos)y ellos bajan…jajajaja,me tiro a la fuente!!!
-
Torne a repetir que esteu parlant dels anys 90, tot lo més 80. Podeu preguntar a gent que recorde els anys 40, 50 i 60. Gent de veritat futbolera i amb bona memòria. A mi sempre m'han dit que l'antibarcelonisme és dels anys 80. Jo com vaig començar a tindre "ús de rao" en eixos anys pensava que venia de sempre, però me'l desmentiren molts aficionats al València dels anys 40 a 60.
-
@Gummo:
Si utilizas lo de que Mestalla era el tercer bernabeu ….
Yo no he dicho eso.
Yo he dicho que era el SEGUNDO Bernabeu.
Tampoco es un arma arrojadiza. Es un ejercicio de memoria histórica.
No entro en los motivos ya que me parece muy acertado al análisis de Lineker y los suscribo en gran medida.