Amunt Llevant?
-
A MI AHORA ME MOLA "VIXCA LLEVANT", LO DE AMUNT QUEDA UN POCO XOTO Y LO DE MACHO ES UN POCO ANTIGUO, ADEMAS LOS DEL HERCULES TAMBIEN DICEN MACHO
-
A mi tampoco me gusta nada lo de macho levante. Sí, ya se que es tradición y tal. Pero creo que hay cosas que se pueden ir desterrando. Prefiero el amunt llevant o el força llevant. No se porque os empeñais en identificar el amunt con el VCF. A ver si ahora no vamos a poder emplear el vocabulario valenciano.
-
No lo que pasa es que nosotros a partir de ahora vamos a tener que animar a nuestro equipo siempre en castellano porque el valenciano es su lengua
VETE A CAGAR. Eres un inculto ya que no tienes ni puta idea de lo que hablas.
A TU FORO.
-
XOTOS NOOOOOOOOOOOO
-
A mi tampoc m`agrada gens lo de "macho", ni per al Llevant ni per al meu Hércules CF.
-
yo tambien he dicho como mucha gente amunt llevant y ni soy xota y ni mucho menos he ido a las celebracines jolin! si por ello soy menos levantinista no lo creo asi, lo que deberiamos es ponernos de acuerdo preferis macho con antaño pues macho, preferis força pues força, preferis visca pues eso a mi lo que me importa es la palabra que va detras LEVANTE
-
si tenemos que commemorar algo macho llevant
-
SI, ara va ser que el terme "amunt" es d'ús exclusiu dels xotos. Com lo de "ché" ¿no? jajajajaja
-
@Zirsan:
Cada vegada q sent Amunt Llevant pense q hi ha molta gent q no te massa idea de com estan les coses.
El Llevant no te el seu crit de Macho Llevant? per qué eixa fixació en el crit del València? Segur q tota eixa gent estigué animant al València quan va guanyar la lliga, es fartà de cridar Amunt València i ara q ha recordat q hi ha altre equip en València no s´en recorda de com animar-ho? Teniu vergonya de reconeixer q fins fa unes setmanes el València era el vostre equip? PatèticAMUNT LLEVANT, AMUNT AFICIO CHE, MACHO LEVANTE!!!!!
-
PUES A MI DECIR "MACHO LEVANTE" LA VERDAD, QUE QUIERES QUE TE DIGA, NO ME QUEDA MUY BIEN, Y AMUNT LLEVANT NO ES NI CHOTO NI MIERDAS, ES DE QUIEN LO DIGA PA QUIEN LO DIGA, PORQUE TODO TIENE QUE SER DEL VALENCIA??? ES MAS, SEGURAMENTE ES NUESTRO Y NO LO SABES, POQ NUESTRO CLUB ES DE 1909 Y EL SUYO…??? A Q NO LO SABES??? DE 1919!!!...SEGURO QUE EN DIEZ AÑOS NOS DIO TIEMPO A INVENTAR MUXOS DE LOS IMNOS QUE SE HAN ACOPLADO....
-
@peska:
@elfugo:
no me gusta lo de macho
NOS ES QUE TE GUSTE, ES QUE SIEMPRE SE HA DICHO ASI, POR LO MENOS ES LO QUE ME ENSEÑO MI ABUELO(D.E.P)
Ya se que siempre se ha dicho asi, pero ni entonces ni ahora, la palabra macho utilizada en ese plan no me gusta, nada mas que eso, pero por supuesto que la comparto y la respeto, pero insisto, no me gusta y no la utilizo.
-
@Zirsan:
Cada vegada q sent Amunt Llevant pense q hi ha molta gent q no te massa idea de com estan les coses.
El Llevant no te el seu crit de Macho Llevant? per qué eixa fixació en el crit del València? Segur q tota eixa gent estigué animant al València quan va guanyar la lliga, es fartà de cridar Amunt València i ara q ha recordat q hi ha altre equip en València no s´en recorda de com animar-ho? Teniu vergonya de reconeixer q fins fa unes setmanes el València era el vostre equip? PatèticPero que estás diciendo cada uno animamos a nuestro equipo como nos da la gana, ademas eso de que hace unas semanas eramos del valencia, jajajjajjajja, de donde te lo has sacao??? pq hijoooooo ….. jajja, no sigo pq no quiero ofencer a nadie.
amunt llevant
vixca llevant......jajjaAh y si tienes rabia pq hemos subido, pues te jodes y aguantas...... (va en concreto para esté choto no para todos, eh, q quede clarito)
-
Yo dic Amunt Llevant i ho seguiré diguent no ascomencem a despreciar a la gent i tots junts a disfrutar. . Pots vore la meua firma i seguirá la mateixa.
-
Yo dic Amunt Llevant i ho seguiré diguent no ascomencem a despreciar a la gent i tots junts a disfrutar. . Pots vore la meua firma i seguirá la mateixa.
lo mismo digoooooo
-
YO PREFIERO ANTES "FORÇA LLEVANT"¡¡ QUE "MACHO LEVANTE".
LO DE MACHO LEVANTE ES ARCAICO, PREHISTORICO Y GARRULO.
ADEMAS EL CONCEPTO DE MACHO EN LA SOCIEDAD YA POR SUERTE HA DESAPARECIDO, SEAMOS MÁS MODERNOS POR FAVOR.
FORÇA LLEVANT¡¡¡¡¡¡¡¡
Abans (més o menys quan es va obrir el fil ) pensava igual que tu, però l'errada és pensar que "macho" és una paraula d'origen castellà quan estic convençut que no és així i prové de la paraula valenciana "matxo" que no té cap connotació garrula.
-
ADEMAS EL CONCEPTO DE MACHO EN LA SOCIEDAD YA POR SUERTE HA DESAPARECIDO, SEAMOS MÁS MODERNOS POR FAVOR.
FORÇA LLEVANT¡¡¡¡¡¡¡¡
Abans (més o menys quan es va obrir el fil ) pensava igual que tu, però l'errada és pensar que "macho" és una paraula d'origen castellà quan estic convençut que no és així i prové de la paraula valenciana "matxo" que no té cap connotació garrula.
Has estado un buen tiempo dándole vueltas al tema eh
-
FORÇA LLEVANT¡¡¡¡¡¡¡¡
"Matxo" és la traducció de "macho". Inclús, jo no se si serà correcte això de "matxo" o "macho" en valencià.
En valencià es diu mascle.
Per tant, sí que resulta un poc arcaic i estereotipat això de dir Macho Levante.
És un crit que no em representa. Preferixc Amunt Llevant, Visca Llevant, Força Llevant…
-
Un matxo en el meu poble es una mula-caballo ,en castellano.
-
AVANT LLEVANT.
No es clásico pero rima.
El "AMUNT" es vomitivo.
-
@Fonseca 5:
AVANT LLEVANT.
No es clásico pero rima.
El "AMUNT" es vomitivo.
La verdad que si, por cierto el spiker en el ciutat alguna vez lo ha soltado. No por favor.
-
"Matxo" és la traducció de "macho". Inclús, jo no se si serà correcte això de "matxo" o "macho" en valencià.
Per tant, sí que resulta un poc arcaic i estereotipat això de dir Macho Levante.
És un crit que no em representa. Preferixc Amunt Llevant, Visca Llevant, Força Llevant…
Matxo si és correcte en valencià i té el significat que ja t'han dit.
Però a més a més té un altre significat (actualment en desús i per tant sí, arcaic però no masclista precissament) i crec podria ser eixe l'origen.
El primer que cal observar és que només hi ha dos equips que usen eixa expressió (almenys que jo conega), el Llevant i l'Hèrcules i sobretot no hi ha cap equip de cap ciutat que no siga valencianoparlant que el faça servir, per això ja descarte que provinga de la paraula castellana "macho".
I ara vaig al significat que podria tindre. Com ja he dit també ho fan servir a l'Hèrcules i si es fixeu a l'himne d'Alacant (de principis de segle XX quan es van fundar Llevant i Hèrcules i per tant en eixe moment si s'usava eixa paraula) hi ha una estrofa que diu: "I des de el matxo del Castell, mires i dius: que encant! no és este ja el poble vell, que és altre Alacant!" que podria tindre el significat de "dalt", "damunt", "amunt".
Almenys no em direu que tot quadra i és prou més romàntic.
-
Per l'amor de deu que comence ja la lliga…...
-
A mi lo de Matxo Llevant o Macho Levante no me gusta porque me resulta machista.
Amunt Llevant recuerda un poco a los pero tampoco me desagrada.
Para mi el grito de guerra que me gusta es el de Força Llevant o Força Levante.
-
Matxo si és correcte en valencià i té el significat que ja t'han dit.
Però a més a més té un altre significat (actualment en desús i per tant sí, arcaic però no masclista precissament) i crec podria ser eixe l'origen.
El primer que cal observar és que només hi ha dos equips que usen eixa expressió (almenys que jo conega), el Llevant i l'Hèrcules i sobretot no hi ha cap equip de cap ciutat que no siga valencianoparlant que el faça servir, per això ja descarte que provinga de la paraula castellana "macho".
I ara vaig al significat que podria tindre. Com ja he dit també ho fan servir a l'Hèrcules i si es fixeu a l'himne d'Alacant (de principis de segle XX quan es van fundar Llevant i Hèrcules i per tant en eixe moment si s'usava eixa paraula) hi ha una estrofa que diu: "I des de el matxo del Castell, mires i dius: que encant! no és este ja el poble vell, que és altre Alacant!" que podria tindre el significat de "dalt", "damunt", "amunt".
Almenys no em direu que tot quadra i és prou més romàntic.
Eso lo desconocía…...y me gusta!!
-
matxo [máʧo]
1.
m. ZOOL./RAM. Híbrid de l'ase i l'egua o del cavall i la somera.
2.
m. Enrabiada de xiquet capritxós. Ha agarrat un bon matxo i no para de bramar.
-
matxo [máʧo]
1.
m. ZOOL./RAM. Híbrid de l'ase i l'egua o del cavall i la somera.
2.
m. Enrabiada de xiquet capritxós. Ha agarrat un bon matxo i no para de bramar.Segons esta definició, és totalment incorrecte la dita "matxo llevant". A no ser que ens referim a l'equip com un animal o com una rabieta de xiquet…
Sí que existix, però no en eixe significat, blaugranota.
…no hi ha cap equip de cap ciutat que no siga valencianoparlant que el faça servir, per això ja descarte que provinga de la paraula castellana "macho".
En castellà sí que es diu "macho", no coincidixc amb eixa apreciació.
-
Ja he dit que la paraula ara està en desús (però no quan es va fundar el club) i l'actual "matxo" té actualment en valencià altres significats.
Ací teniu l'himne d'Alacant i el text on és obvi que la paraula "matxo" no té cap dels dos significats que actualment té segons el diccionari (que de fet només recull el vocabulari actual): http://www.comarcarural.com/valencia/musica/himne_dalacant.htm
Respecte a que no hi ca cap equip de ciutat castellanoparlant que diga "macho" davant del nom del seu club de futbol és un fet.
De totes maneres, aporte simplement una curiositat, difícilment sabrem l'origen però dir que té connotacions masclistes d'una paraula castellana no és tan obvi com podríem pensar.
-
Amunt NOOO!
Forza SIIII y Macho SIIII
-
Amunt NOOO!
Forza SIIII y Macho SIIII
Correcto . Es como lo de la senyera ,no porfavor.
por muy valencianos que seamos no podemos vestir con segundos o terceros equipajes con camisetas que son mitos chotos.