El asunto Catalán (el joío…)
-
Ja que es toca tant el tema del feixisme, com a mínim la gent deuria saber que és el feixisme i no parlar sense ni tindre idea.
El primer que és fa és mesclar qualsevol acció "no pacífica" amb el feixisme, quan accions "no pacífiques" poden haver feixistes i altres que no ho siguen. Nelson Mandela, durant algun temps de la seua vida va fer accions "no pacífiques" i no crec que ningú s'atrevisca a dir-li que feia accions feixistes, en tot cas podrien dir-se accions "revolucionàries". El problema és que una acció revolucionaria "no pacífica" no té el mateix contingut pejoratiu que una acció feixista (que ja de per sí és "no pacífica) i aleshores, es mesclen pomes i peres, normalment per amagar o minimitzar les accions feixistes.
I ara, anem al cas de Catalunya, i de perquè les accions (poques) que poden fer un grups d'indepes no poden tenir la consideració de feixistes i moltes de les accions (que són moltes més) d'un grup d'unionistes sí?
La primera cosa que els diferència és precissament l'ideari feixista, banderes amb simbologia feixista (bandera franquista amb "aguilucho"), crits a dictadors feixistes (Viva Franco!), braços en alt amb salutació romana (fascio italià) jo només ho he vist en el bàndol unionista. Les poquíssimes accions de pintades al xalet de Llarena, ni l'espontani que va cridar i insultar a Llarena i va ser detingut mai ha tingut simbologia feixista de cap tipus. MAI.
La segon cosa és el grau de l'acció "no pacífica". Crits i pintades ací i allà, hi ha dels dos bàndols, el problema és que agressions físiques (amb sang i punts al cap) només hi ha del bàndol unionista. Ja vaig posar, l'agressió a un periodista més amunt, recorde a l'home que li van tallar el coll amb una "creu groga", els punts de sutura al cap produïts per una escala mentre unionistes arrancaven llaços grocs i això, moltes vegades, a més a més anant encaputxats.
La tercera és què, mentre potser uns i altres miren cap a l'altre costat alhora de les famoses "condemnes" (també és veritat que no condenar unes pintades o crits és fins i tot rídicul) però no fer-ho d'una agressió física com han fet els unionistes ja és preocupant… però en fi, al que anava, des de l'unionisme no només no es condemna, sinó que és celebra, com ja vaig posar l'altre dia en un tuit. Això és ja de tindre molt poca vergonya.
I finalment la quarta, eixes agressions "no pacífiques" i les celebracions d'estes, venen a més a més moltes vegades fetes per part de funcionaris de l'estat relacionats amb la seguretat (?) ciutadana. Jo no he vist a cap mosso implicat en una acció "no violenta" i menys celebrar-ho.
En resum, jugar a posar tots al mateix sac i més relacionant-les amb el feixisme per mirar de buscar equidistàncies és directament indignant. Per això Torra, i la majoria de la societat catalana, independentment de si és independentista o no, no juguen a certs discursos mesetaris i saben on està el límit entre la protesta i la decència. I la part de la societat de l'estat que no combrega amb rodes de molí i té un mínim de decència també.
-
Molt d´acord
-
Moltes vegades, una imatge val més que….
Per cert, és d'un tuit del president de govern (espanyol)
-
"La líder de Ciutadans a Catalunya, Inés Arrimadas, considera que és "un honor" que la CUP la responsabilitzi de les agressions feixistes que han patit diversos independentistes durant els darrers mesos. En una piulada a Twitter, la cap de files de la formació taronja ha titllat els anticapitalistes de "totalitaris" que "assenyalen els qui defensen la llibertat i la igualtat". A més, Arrimadas ha aprofitat per carregar contra el president espanyol, Pedro Sánchez, que considera que "mira cap un altre costat" i diu que "el que passa a Catalunya és normal", opinió que troba "indignant". La CUP l'ha acusat de ser la causant dels atacs per la campanya que el seu partit va iniciar i que animava els seus votants a arrencar qualsevol tipus de simbologia independentista o de suport als presos polítics catalans dels carrers del país."
L'andalusa molt orgullosa de que se l'associe a nazis i feixistes. Res de nou.
-
Pasar por este hilo tras unos días para encontrarme lo de siempre: parece que las intolerables agresiones o actitudes violentas de los gorilas fachas de turno y unas barritas de colores ya den para justificar el nacionalismo como algo 'social' y convertir todo el resto automáticamente en derecha o fascismo. Análisis político serio, desde luego.
En fin, qué asquito.
-
Pasar por este hilo tras unos días para encontrarme lo de siempre: parece que las intolerables agresiones o actitudes violentas de los gorilas fachas de turno y unas barritas de colores ya den para justificar el nacionalismo como algo 'social' y convertir todo el resto automáticamente en derecha o fascismo. Análisis político serio, desde luego.
En fin, qué asquito.Menuda reaparición macho. 500 mensajes en un rato. Has vuelto con ganas, por lo que parece.
Tantas, que hasta te metes en sitios que te dan "asquito". Podías haber avisado y hubiéramos puesto en el hilo algunas opiniones sobre manualidades o flores de interior.
Preparados para la versión 18-19 del inimitable e inigualable malc !!!
-
Ale, aún a riesgo de aumentar el furor uterino del nostre amic, voy a seguir dando algo más de asquito:
-
No me da asquito el sitio o el tema, sino la visión que tienen algunos.
Y no he vuelto con ganas especialmente, pero no me gusta dejarme cabos sueltos
-
Para los que creéis que lo habíais visto todo:
Falangistes catalans
@falangistes
Falangistes per la independència de Catalunya. Mai serem lliures si no lluitem per la llibertat.
Catalunya, Europa
falangistes.blogspot.com.es
Se unió el noviembre de 2014
-
@rana baileys:
Los fachas de cabecera son cada vez menos y más adormilaos (o drogados). Si quieres que se manifiesten un poco, y poder montar en la prensa una campaña sobre el terrible peligro del fascismo en España, para desviar la atención sobre los problemas que no solucionas y las promesas que no cumples, necesitas motivarles.
La patada al avispero se llama el cadáver de Franco. Dices que lo sacas y ya tienes entretenimiento para unos meses. Luego que no puedes por culpa de las fuerzas ocultas del criptofranquismo en el estado, y ya tienes otros dos meses de entretenimiento. Cuando se vaya desinflando la cosa, vuelves a decir que lo sacas y otra vez a empezar.
El mero hecho de que Sánchez saque esa foto ya lo dice todo, rana (¿desde cuando a un político le interesa dar publicidad a sus presuntos enemigos políticos?).
-
@rana baileys:
Los fachas de cabecera son cada vez menos y más adormilaos (o drogados). Si quieres que se manifiesten un poco, y poder montar en la prensa una campaña sobre el terrible peligro del fascismo en España, para desviar la atención sobre los problemas que no solucionas y las promesas que no cumples, necesitas motivarles.
La patada al avispero se llama el cadáver de Franco. Dices que lo sacas y ya tienes entretenimiento para unos meses. Luego que no puedes por culpa de las fuerzas ocultas del criptofranquismo en el estado, y ya tienes otros dos meses de entretenimiento. Cuando se vaya desinflando la cosa, vuelves a decir que lo sacas y otra vez a empezar.
El mero hecho de que Sánchez saque esa foto ya lo dice todo, rana (¿desde cuando a un político le interesa dar publicidad a sus presuntos enemigos políticos?).
Me faltó poner el texto de Sánchez. Error mío.
Es éste:"Las casas del pueblo del @PSOE amanecen así desde hace semanas. La #Democracia española no se puede permitir monumentos que ensalcen la dictadura franquista. Pronto serán pasado. Seguimos adelante."
-
@rana baileys:
@rana baileys:
Me faltó poner el texto de Sánchez. Error mío.
Es éste:"Las casas del pueblo del @PSOE amanecen así desde hace semanas. La #Democracia española no se puede permitir monumentos que ensalcen la dictadura franquista. Pronto serán pasado. Seguimos adelante."
Hay que disputarle el voto a podemos.
-
"El disputado voto del señor Cayo."
Una buena peli de Paco Raval. Recomendable.
-
¿No es Rabal?
-
….el maldito corrector
-
@rana baileys:
….el maldito corrector
¿ cuál? ¿ el que se lo lee to?
-
@rana baileys:
….el maldito corrector
El que me toca los cojones.
-
@rana baileys:
@rana baileys:
….el maldito corrector
El que me toca los cojones.
¿Ambos, o uno solo? (1, o 2) ?
(1, o 2) ( Me refiero a los correctores)
-
-
Esto es como la actividad sexual de los hombres, que va por fases o ciclos y hemos entrado en el ciclo tonto.
Me veré obligado a dar un salto de calidad.
-
Sí, por favor, pero calidad de la buena. Endavant!!!
-
En fin, qué asquito.Curiós com catalogues de "nacionalismo" precissament al que no tenen "gorilas fachas", clar perquè lo de los "gorilas fachas" són "no nacionalistas".
Mira, abans de parlar d'anàlisis polítics seriosos cada tres per quatre, en este cas, llig-te alguna cosa sobre Ho Chi Minh o Nelson Mandela i potser entendràs la relació que pot haver entre el "nacionalismo como algo 'social' ". Passa que eixe nacionalisme és precissament el que no té "gorilas fachas". Curiosament...
PD. I no estic comparant res, estic mirant de vore si vols entendre d'una vegada de que va el tema i no fugir d'estudi fent equilibris malabars.
-
blaugranota, curioso como te emperras para NO ENTENDER NADA.
CLARO que los gorilas fachas son NACIONALISTAS, nada de lo que he dicho en ese párrafo o anteriormente hace pensar lo contrario por mucho que te empeñes.Mira, antes de invocar análisis políticos serios (eres TÚ quien lo ha mencionado antes del mensaje que citas) o de mandarme leer… preocúpate tú de leer con atención al otro, al que no piensa como tú. Yo lo hago contigo, te guardo ese mínimo respeto necesario para tener una discusión en condiciones.
Por lo demás te diré lo que ya te he dicho en otras ocasiones: que no haya gorilas fachas en un grupo NACIONALISTA no legitima el NACIONALISMO DEL OTRO BANDO y mucho menos como algo 'social'. Curiosamente algunos prefieren ignorar esto y seguir contándose cuentos sobre las grandísimas diferencias entre un nacionalismo y otro, el bueno y el malo. Me parece genial, pero yo no me lo trago.PD; Claro que estás comparando. Pero parece que no quieres entender de una vez de qué va el tema, prefieres huir haciendo equlibrios malabares con la ayuda de Mandela y Ho Chi Minh.
-
El que no vol entendre res ets tu: On l'independentisme és "nacionalista" i els unionistes són "no nacionalistas". A més a més no cal que siguen "goriles fatxes" per ser nacionalista, tan nacionalista és un gorila fatxa com un del PSOE, o qui et penses que va montar el GAL?
Ací el problema que tu no vols entendre és que el nacionalisme d'estat sempre tendeix a posicionaments dretans. SEMPRE. Encara que no t'ho penses si et tinc respecte, el que no m'agrada és el teu to burlesc i repetitiu i que mai encares el debat seriosament. Sé massa que pots entendre cada comentari meu però no t'agrada reflexionar al respecte perquè posa en contradicció el teu propi fonament de que "todos los nacionalismos són iguales". I repetisc, no estic comparant res, però si tu no ets capaç de diferenciar el nacionalisme d'estat "imperialista" i el nacionalisme anticolonialista que porta sempre darrere un component social, és que, repetisc, no has entès res. Si lliges la trajectòria política de Ho Chi Minh, Mandela o qualsevol líder anticolonial ho podràs entendre.
-
Lo comenté con mis amigos de Barna…muy NAUSEABUNDO el tema de los actos paralelos y demás parafernalia indepe durante el día del atentado.
Que si, señora Colau, que libertad de expresión y democracia (si, la misma que tiene en cuenta a los no indepentistas) para que cada uno proteste cuando le salga de los huevos, pero ya son ganas de sacar "prime televisivo" a costa de los muertos.
La escenita de dos lobotomizadas (una por cada bando nacionalista) en mitad de la rambla diciendo que "Cataluña es suya" y recibiendo un "Mira que pone en tu DNI" (ante tales argumentos solo pudieron seguir chillándose una a la otra, "no tienes razón"), no hace si no mostrar que lejos estamos todavía...
-
blaugranota, el problema claramente es que prefieres tirar de elucubraciones antes de leer lo que te pongo: el nacionalismo español existe, es un problema y comprende gorilas fachas entre otras cosas o personas, también 'unionistes'. No es que piense que sean lo mismo sin más, cada uno tiene sus atenuantes y agravantes particulares que no niego… pero todos tienen una base común de la que jamás seré partícipe y que contradice lo que yo considero que debe ser la izquierda.
Es curioso que lloriquees por un supuesto tono burlesco y repetitivo, cuando es justo lo que pienso de ti: te repites y en muchos de tus planteamientos DESPRECIAS al otro. De modo que harías bien ir a otro con el cuento de que me tienes respeto.
El debate lo he encarado en muchas ocasiones seriamente porque me importa, pero ante el discurso de algunos (que deliberadamente ignoran al de enfrente o lo menosprecian) me limito a veces a quedarme en la superficie para no desgastarme en vano, sí.
Luego tienes la cara de decir que evito reflexionar sobre lo que dices porque pone en contradicción mis fundamentos... chico, revisa todas tus aportaciones y verás que eso es EXACTAMENTE lo que haces tú.Y repito, CLARO que comparas, salta a la vista en tus aportaciones. De hecho lo acabas de admitir: 'diferenciar el nacionalisme d'estat "imperialista" i el nacionalisme anticolonialista que porta sempre darrere un component social'. Es decir, COMPARAS. Y repito, es tu fundamento incuestionable que no te quieres siquiera replantear mínimanente porque se te cae el mundo a los pies: un nacionalismo es de derechas y el demonio mientras el otro es la salvación social. Lo respeto, que algunos necesitéis contaros ese cuento cada día para justificar una raíz nacionalista VOMITIVA. Pero si tú no eres capaz de entender eso es que no has entendido nada. Si lees o reflexionas más allá de los líderes 'anticoloniales' que te interesan lo podrás entender.
-
T'ho vaig dir i t'ho torne a dir. El que és d'esquerres és la solidaritat entre els pobles, no mirar cap a l'altre costat davant un nacionalisme d'estat que el que pretén és imposar el seu nacionalisme a la força. L'existència de nacions o pobles és una qüestió antropològica, això no és ni d'esquerres ni de dretes, el que és de dretes és utilitzar el nacionalisme com a fi imperialista que és el que fan els estats. Quan un poble exergeix la seua autodefensa i se l'acusa de "nacionalista" curiosament per l'estat que fa del seu nacionalisme el modus vivendi (i tenen la barra d'autodenominar-se "no nacionalistas") SEMPRE ho fa des d'un component social i d'esquerres.
Sé que ho entens perfectament, però sé que no voldràs afrontar-ho perquè els esquemes se te trenquen. És més fàcil anar de "cosmopolita", tirar pestes de "los nacionalismos" mesclant peres i pomes i a vore si "TODO SIGUE IGUAL", és a dir, "atado y bién atado". Amb un "nacionalisme d'estat" que no force la màquina, no es note, però que vaja fent… que total, a mi eixe em molesta menys que l'altre.
-
Caldria dir també que hi ha governs i governants amb un nítid discurs nacionalista, i que en absolut són de dretes.
Parle de casos com el d'Evo Morales o Rafael Correa. El seu compromís social i incloent és innegable.
No tot l'anomenat "nacionalisme d'Estat" és retrògrad.
El que ocorre és que per a construir aqueixes definicions, mirem habitualment a Europa, i oblidem que la realitat d'Iberoamèrica és molt diferent i requereix un altre tipus d'anàlisi per a respondre a un altre tipus de paràmetres.
-
blaugranota, te lo dije y te lo vuelvo a decir: la solidaridad verdadera entre LAS PERSONAS (más que los pueblos) es contraria por definición al nacionalismo. El 'd'estat' y cualquier otro. Insisto en que más allá de matices agravantes y atenuantes entre unos y otros nacionalismos (uno se intenta imponer con la fuerzas del estado y otro con otro tipo de fuerza) al final la base es la misma y no tiene nada de izquierdas. Es llenarse la boca con naciones y pueblos ('qüestió antropològica' y au, se queda uno tan a gusto) para crear diferencias artificiales o adicionales entre personas y ENFRENTAR las identidades en base a nociones de superioridad y diferencia insalvable meramente POR EL LUGAR EN EL QUE NACES O VIVES. Y yo no miro hacia otro lado con ningún nacionalismo, no tengo problemas en criticar el de estado o el español concretamente. Me falta por ver que tú seas capaz de decir UNA SOLA COSA negativa sobre el nacionalismo catalán, el 'bueno'.
Pero qué se puede esperar de alguien que no quiere ver que es de derechas SIEMPRE alimentar el nacionalismo PARA CUALQUIER OTRO FIN. Prefiere ponerse la venda de la 'autodefensa' y de 'component social i d'esquerres'. Y tiene 'la barra' de clasificar a cualquiera que critica el nacionalismo propio como un fascista o nacionalista español. Da igual lo que le diga esa persona, da igual que critique sin remilgos el nacionalismo español: él solo oye lo que quiere oír, y si estás contra él eres poco menos que un nacionalista fascista mata judíos.Sé que lo entiendes perfectamente, pero sé que no querrás afrontarlo porque todos los esquemas se te rompen. Es más fácil ir de "izquierdista de pandereta", echar pestes de lo que no nos gusta de lo ajeno y ser INCAPAZ de ver los defectos en lo propio, dividiendo bien entre peras y manzanas a ver si "LA GENTE DESPIERTA", es decir, que despierten para creerse el nauseabundo cuento del nacionalismo salvador. Con un "nacionalismo social" que no fuerce la máquina de la 'izquierda', no se note, pero que vaya haciendo… que total, a mi ese me molesta menos que el otro.
-
rana baileys, caldria dir que hay gente con nítidos discursos nacionalistas y que en absoluto son PERCIBIDOS como de derechas jamás de los jamases, en nada de lo que hagan. Por lo que ya he comentado: los que lo perciben así prefieren cerrar los ojos a lo que supone dicho discurso y siguen confiando en las etiquetas ya puestas e inamovibles.
Tampoco digo que ser nacionalista convierta a alguien de pronto en un demonio de derechas incapaz de hacer nada de izquierdas (eso lo decís vosotros respecto al que os tose lo más mínimo), sino que más allá de las políticas inclusivas que pueda tener… al fomentar y alimentar el nacionalismo está haciendo algo DE DERECHAS.