Conèixer la Terreta
-
Cree este fil per plantejar-vos un dubte i que també compartiu els vostres sabers sobre esta terra valenciana.
Lo primer, estic pensant en anar amb uns amics este dissabte a Algemesí o Alzira. Pegar una volta per allà i conèixer. Quin dels dos llocs vos sembla millor per visitar?
L'altra és, en base a la vostra experiència i gustos, saber quins llocs, pobles i ciutats penseu que val la pena visitar.
Estic amb certa flexibilitat estos mesos i vull aprofitar l'abonament recurrent (viatges il·limitats i gratuïts de rodalies).
Mitjançant eixe transport tinc prou facilitat per a anar a:
Esta setmana he estat a Canals, Xàtiva, Ontinyent i Banyeres. La que ve vaig a Alcoi i Cocentaina també. Per comentar algunes opcions que ja conec sense contar llocs on vaig anar de xicotet que ja queda lluny i no conta molt.
Com afegit, ja que estem, preguntar-vos sobre alguna recomanació bibliogràfica.
Un amic m'ha deixat este amb el que estic ara:
-
@nabil-el-zhar dijo en Conèixer la Terreta:
Cree este fil per plantejar-vos un dubte i que també compartiu els vostres sabers sobre esta terra valenciana.
Lo primer, estic pensant en anar amb uns amics este dissabte a Algemesí o Alzira. Pegar una volta per allà i conèixer. Quin dels dos llocs vos sembla millor per visitar?
L'altra és, en base a la vostra experiència i gustos, saber quins llocs, pobles i ciutats penseu que val la pena visitar.
Estic amb certa flexibilitat estos mesos i vull aprofitar l'abonament recurrent (viatges il·limitats i gratuïts de rodalies).
Mitjançant eixe transport tinc prou facilitat per a anar a:
Esta setmana he estat a Canals, Xàtiva, Ontinyent i Banyeres. La que ve vaig a Alcoi i Cocentaina també. Per comentar algunes opcions que ja conec sense contar llocs on vaig anar de xicotet que ja queda lluny i no conta molt.
Com afegit, ja que estem, preguntar-vos sobre alguna recomanació bibliogràfica.
Un amic m'ha deixat este amb el que estic ara:A Cocentania no he estat però parlen be de la seua fira de Tot Els Sants.
-
Moixent. En recordé que de xicotet anava a passar uns dies a l'estiu a casa d'un amic i ens encantada anar als llocs allí. Ni ha rutes i un poblat íber a prop.
Pd. Crec que m'agradarà este fil

-
@rompedor just vaig per eixa fira que comentes, m'alegra que confirmes la fama. Esmorzar de botifarra a 3€, mínim això ja ho val.
@JmGranota82 molt bonic, sí. En Moixent vaig estar a 2018, tres setmanes, el temps que va durar l'última excavació arqueològica en la que vaig participar. La Bastida de les Alcusses.
Altres llocs que m'han agradat de la província de València són Requena (visitar el pantà de Benagèver), Sot de Chera (increïble la ruta i "oasis" que té) i Bunyol.
I l'embotit de Sinarcas...tinc un amic que treballa de vigilant forestal i aprofite per aprendre i visitar amb ell. Estos dies en Ontinyent m'ha parlat de la selva d'Estuveny. -
@nabil-el-zhar Doncs propet d’Ontinyent tens Bocairent, que està molt bonico. No fa molt vaig estar per ahí, i a prop d’Ontinyent al Pou Clar.
PD: Com és això de l’excavació arqueològica?
-
@nabil-el-zhar altres llocs que crec son bonics, per exemple Navalón o el Racó d'Ademús.
En Albacete però proper, Alcalá del Júcar. També la Vega Baixa del Segura té el seu encant. I l'illa de Tabarca. Pots arribar des d'Alacant o Santa Pola. -
@nabil-el-zhar a La Ribera fes la ruta del monestir de Santa María, en plena natura, preciossa. Els pobles de Algemesí i Alzira son prou modernes, no sé si hi ha molt que vore.
Segorbe i Jérica molt bonicos, i les muntanyes de Calderona i espadà alucinants.
-
@joscbf dijo en Conèixer la Terreta:
@nabil-el-zhar Doncs propet d’Ontinyent tens Bocairent, que està molt bonico. No fa molt vaig estar per ahí, i a prop d’Ontinyent al Pou Clar.
Sí, vaig passar el dissabte per la nit anant a Banyeres. Per Bocairent dic. Molt impressionant. Eixa zona és top.
PD: a què et refereixes? Va ser una de tantes on vaig anar de voluntari, em passava els estius fent això quan estudiava arqueologia.
-
@rana-baileys no coneixia eixos d'Albaceta i em sorprèn que em digues lo de la Vega baixa perquè no he escoltat massa cosa bona de per ahí.
A Tabarca vaig anar de xicotet quan aní a Alacant amb mos pares. Molt guai sí, em molaria tornar sens dubte.Gràcies @gimnastico_1909 a Segorb dec haver anat però no recordes res eixa línea verdeta em crida prou sols he de confirmar que l'estació del tren no queda massa lluny del poble.
Lo d'Alzira o Algemesí és perquè no queda molt lluny i és un anar i tornar (matí/vesprada que juga el Valencia a la nit...) per eixir un poc de la rutina del poble. A Alzira sí he vist que hi ha museu i un poc més d'oferta cultural així que em sembla que tirarem cap allà. -
@nabil-el-zhar hi ha un lloc preciós i molt poc conegut a la Vega Baixa: El Hondo d'Elx, tot i que també pertany als termes municipals de Dolores o Catral.
Deixo per als possibles interessats aquest documental: -
@nabil-el-zhar ... Chelva toda ella, el azud en Tuejar, Peña Cortada en Calles, Montanejos, Serra y Náquera (buenos almuerzos) y como no, bici y a recorrer el parque Natural del río Turia, finalizando en Riba roja donde se almuerza mejor todavía que en Náquera xD
Peña Cortada no es espectacular... lo siguiente, es un tesoro escondido y hasta hace poco no muy vistado
-
Chulilla. El poble de Enano.
El barranc de Mascarat al nord d´Altea.
El cap de la Nao..Espectacular. Y la ruta de la creu del portixol a la cala del mateix nom. -
@alekgrana Los Serranos o La Serranía es una joya. Vale la pena perderse en ella.
-
@rana-baileys dijo en Conèixer la Terreta:
@nabil-el-zhar altres llocs que crec son bonics, per exemple Navalón o el Racó d'Ademús.
En Albacete però proper, Alcalá del Júcar. També la Vega Baixa del Segura té el seu encant. I l'illa de Tabarca. Pots arribar des d'Alacant o Santa Pola.+1 a Navalón, es un remanso de paz, sin cobertura. Yo me subo mucho en moto a meditar.
Otro sitio chulo es la Albufera de Anna
-
@rubimor dijo en Conèixer la Terreta:
En Albacete però proper, Alcalá del Júcar. També la Vega Baixa del Segura té el seu encant. I l'illa de Tabarca. Pots arribar des d'Alacant o Santa Pola.+1 a Navalón, es un remanso de paz, sin cobertura. Yo me subo mucho en moto a meditar.
Ahi ahi, a pensar donde invertir las ganancias de los Bitcoins

-
Y el pueblo de Anna también, con las rutas que lo circundan.
Especialmente bonito es el palacio de los condes de Cervellón, conocido como la Alhambra valenciana. -
@alekgrana dijo en Conèixer la Terreta:
Ahi ahi, a pensar donde invertir las ganancias de los Bitcoins

Jajaja ojala fuera eso
Es una pedanía, tiene un bar para almorzar...y es todo silencio y paz. Y ya te digo lo mejor es que no hay cobertura. Se pueden hacer buenas excursiones.
-
@fonseca-5 dijo en Conèixer la Terreta:
Y el pueblo de Anna también, con las rutas que lo circundan.
Especialmente bonito es el palacio de los condes de Cervellón, conocido como la Alhambra valenciana.Es un gran desconocido ese palacio.
En mi pueblo, Enguera, y por seguir con la zona, se puede hacer una ruta de senderismo hacia el castillo (o lo que queda de él más bien), el poblado ibero, o ir andando hasta el castillo de Montesa.
-
@nabil-el-zhar dijo en Conèixer la Terreta:
@joscbf dijo en Conèixer la Terreta:
Sí, vaig passar el dissabte per la nit anant a Banyeres. Per Bocairent dic. Molt impressionant. Eixa zona és top.
PD: a què et refereixes? Va ser una de tantes on vaig anar de voluntari, em passava els estius fent això quan estudiava arqueologia.
Era curiositat, tinc companys que tiraren per l’arqueologia, però la majoria han acabat a la docència o el Buger King. I fa molts anys ja d’això.
-
@alekgrana Cómprate una moto y verás la vida desde otra perspectiva, y pégale fuego al patinete ese denigrante que te quita dignidad y virilidad.