El asunto Catalán (el joío…)
-
Tenen 8 diputats més, precisament, per la sobrerrepresentació de les circunscripcions menys poblades (totes les provincies excepte Barcelona).
Els resultats canten:
Partidaris del referendum vinculant unilateral: JxSí 39,6% + CUP 8,2%, total: 47,8%. Escons: 72.
No partidaris del referéndum vinculant unilateral: C´s 17,9% + PSC 12,7% + CSQP 8,9% + PP 8,5%, total: 48%. Escons: 63.Té gracia que me digues que el eixemple està ben buscat.
El referendum vinculant no té cap valor real, sinò més que simbólic. Els catalans que no volen l´independencia no hi varen acudir.
Contar CSQP com no partidari del referèndum vinculant no pactat és fer trampa, Podem-Catalunya està a favor (i per això Fachín està amenaçat d'expulsió). Sí, sí… els de Podem (4 diputats) són els que no van aplaudir el discurs de Coscubiela al Parlament...
Exemple molt mal buscat, ja t'ho he dit.
I nova mentida, van votar catalans en contra de la independència: Fachín, Colau, Pissarelo... tots de CSQEP o esportistes com Gassol, Xavi, Piqué (encara que crec que este ha dit una "mentirijilla" amb la que li està caiguent...). Un poc de rigurositat.
-
Tenen 8 diputats més, precisament, per la sobrerrepresentació de les circunscripcions menys poblades (totes les provincies excepte Barcelona).
Els resultats canten:
Partidaris del referendum vinculant unilateral: JxSí 39,6% + CUP 8,2%, total: 47,8%. Escons: 72.
No partidaris del referéndum vinculant unilateral: C´s 17,9% + PSC 12,7% + CSQP 8,9% + PP 8,5%, total: 48%. Escons: 63.Té gracia que me digues que el eixemple està ben buscat.
El referendum vinculant no té cap valor real, sinò més que simbólic. Els catalans que no volen l´independencia no hi varen acudir.
Contar CSQP com no partidari del referèndum vinculant no pactat és fer trampa, Podem-Catalunya està a favor (i per això Fachín està amenaçat d'expulsió). Sí, sí… els de Podem (4 diputats) són els que no van aplaudir el discurs de Coscubiela al Parlament...
Exemple molt mal buscat, ja t'ho he dit.
I nova mentida, van votar catalans en contra de la independència: Fachín, Colau, Pissarelo... tots de CSQEP o esportistes com Gassol, Xavi, Piqué (encara que crec que este ha dit una "mentirijilla" amb la que li està caiguent...). Un poc de rigurositat.
Jo tan sols sé que Podem (o CSQP) es va abstindre. Això no es oposar-se al referendum vinculant unilateral, però tampoc suportarlo. I Coscubiela el-no-aplaudit va criticar durament la forma en que el govern i la majoría parlamentaria havien dut este assumpte durant l´esperpent del día 6 de setembre.
A més, continuen en coalició amb Podemos, que únicament reconeix com a válid un refréndum pactat. I al seu programa electoral (punt primer) es a aixó a lo que fan alusió, a la seua coalició en un partit d´ambit espanyol.
http://encomupodem.cat/programa/
-
Jo tan sols sé que Podem (o CSQP) es va abstindre. Això no es oposar-se al referendum vinculant unilateral, però tampoc suportarlo. I Coscubiela el-no-aplaudit va criticar durament la forma en que el govern i la majoría parlamentaria havien dut este assumpte durant l´esperpent del día 6 de setembre.
A més, continuen en coalició amb Podemos, que únicament reconeix com a válid un refréndum pactat. I al seu programa electoral (punt primer) es a aixó a lo que fan alusió, a la seua coalició en un partit d´ambit espanyol.
http://encomupodem.cat/programa/Puix saps malament. CSQP no és Podemos, és Podemos, EUiA i ICV. Es van abstenir, però en alguns punts van trencar la disciplina de vot tant Podem com EUiA. Ja sé que Coscubiela ho va criticar a l'estil PP però els 4 diputats de Podem no el van aplaudir, per això ho dic.
CSQP era una candidatura electoral, simplement. Però a l'intentar fer "partit polític", Podem-Catalunya s'ha negat a integrar-se en "Catalunya En Comú" impulsada per la Colau. Pablo Iglésias volia que Podem entrara, però Podem-Catalunya ha dit que no. Eixe espai polític està trencat.
-
Acabo de caer en la cuenta de que estamos hablando del "asunto Catalán". Yo pensaba que era el "asunto catalán".
A ver, de qué iba esto exactamente? Porque quizá éste sea el único foro de España en el que si defiendes el catalanismo te llueven hostias a diestro y siniestro. (no es mi caso)
-
http://encomupodem.cat/programa/Puix saps malament. CSQP no és Podemos, és Podemos, EUiA i ICV. Es van abstenir, però en alguns punts van trencar la disciplina de vot tant Podem com EUiA. Ja sé que Coscubiela ho va criticar a l'estil PP però els 4 diputats de Podem no el van aplaudir, per això ho dic.
CSQP era una candidatura electoral, simplement. Però a l'intentar fer "partit polític", Podem-Catalunya s'ha negat a integrar-se en "Catalunya En Comú" impulsada per la Colau. Pablo Iglésias volia que Podem entrara, però Podem-Catalunya ha dit que no. Eixe espai polític està trencat.
En realitat, comprenc bé el que dius, blaugranota. Jo soc capaç de mirar des de el teu punt de vista. Mira:
"Catalunya es una nació molt antiga. I té un poble lliure, que lliure i democráticament, en alegría i sense crispació, a decidit per un referendum llegítim autodeterminarse com a un estat, en forma de República Catalana Independent. Aquells que no vullgueren participar del mateix, mereixen tot el respecte, pero no podem detindre-nos a esperar als que no volem prendre el camí de la historia i preferixen seure i deixar als atres prendre la iniciativa i els riscos.
Que això no siga legal segons el ordenament espanyol no té importancia, perqué la soberanía del poble català està per damunt de qualsevol ordenament jurídic no acceptat per ella.
Dins de eixa república, social, igualitaria y democrática, també els que no siguen independentistes tindrán veu i no serán maltractats com ho han sigut els catalans dins Espanya durant la major part de l´historia.
Els catalans son un poble modern, europeísta, obert, profundament democrátic, i responsable. Això es una cossa que finalment vorán tots els demés països europeus. Quan es proclame l´independencia i es calme un poc tota la tensió generada per la violencia policial i judicial del govern central, la RIC serà acceptada amb total normalitat dins el concert dels països mundiales, i per suposat dins la UE.
Més encara, les relacions amb Espanya serán bones, com correspon a veïns, pero respectant cadascú la sobiranía de l´altre.
No només la RIC serà per fí plenament lliure, sino que ademés serà més rica, puix no tindrà que vore com el beneficis guanyats amb treball i responsabilitat pels catalans son malbarats per les polítiques oligárquiques i clientelars d´un estat central espanyol corrupte e ineficaç.Ara les coses están un poc embolicades, i alguns tene por i s´en duen els diners. Però no hi ha que caure presses del pánic. En la unió de tots i amb una protesta justa i pacífica pero ferm, farem fora a les forçes d´ocupació de eixa monarquía decadent. Després de la declaració d´independencia, tot ser`molt més fácil, i lo que ahora sembla tèrbol, esdevindrà clar.
I tant de bó algún día Espanya done a llum també una o varies nacions tan justes i democrátiques com la RIC, cosa de la qual ens congratularem, encara que no es assumpte nostre, perqué no ens fiquem en els afers de atres estats.
Es, doncs, l´hora de declarar l´independencia finalment. El nostre poble ho mereix i es posarà terme a un anhel just que té molts segles i molta sang darrere.
Endavant. Encara que des de el referéndum ja ens sentim una nació lliure, el dilluns tot el mon sabrà que neix un nou estat als peus dels Pirineus, a la vora del vell Mediterrani, cridat a assetjarse entre les nacions prósperes i brillants del mon.
Ja estic impacient de que arribe".
-
I sobre la resta de l'estat no hi haurà cap efecte… o sí? No sé, però en tot cas que no voten, unionistes i nacionalistes rancios!!!
-
I sobre la resta de l'estat no hi haurà cap efecte… o sí? No sé, però en tot cas que no voten, unionistes i nacionalistes rancios!!!
Precissament si hagueren votat (i deixat votar els unionistes i nacionalistes rancis) no hi hauria cap efecte.
-
Nada, que solo voten los catalanes. Las consecuencias de este pifostio solo les afectan a ellos!!!
-
El problema és no deixar votar, amb un altre resultat a dia de hui Escòcia seria independent i dins l'UE i la resta del Regne Unit estaria fent el Brèxit. I sense cap trauma ni conseqüència ni en un cas ni en l'altre.
-
Exacto, votemos. Sin traumas.
-
-
@rana baileys:
Bueno, como se ha puesto de moda en este post Echenique a raíz del mensaje que puso blaugranota, aquí os dejo un análisis político (no de Física Teórica ). Espero que no sea considerado una chorrada:
Bien se nota aquí, que el artículo del soberanista aragonés, e ilustre político Pablo Echenique es un análiosis de muchas válvulas. Lamentablemente no lo he podido terminar de leer. a la decimotercera/cuarta válvula me he quedado dormido…
-
Ja s'ha votat. L'1 d'Octubre. Haver-ho pensat abans.
Piensa tú antes de hablar, o demuestra que lo haces. Sabes perfectamente a lo que me refiero.
-
Despres del 1 d´octubre tu reclamabes que els deixaren votar!!!!
És demencial… xe! deixeu votar d'una vegada i assumiu democràticament que si guanya el sí és tan legítim com si guanya el no. No em sigueu tan nacionalistes... i sobretot no em sigueu tan poc demòcrates. Perquè es pot ser nacionalista i demòcrata:
Concretament el 3 d´octubre.
Ah, també es va votar el 9N de fa uns quans anys. I no tingueren prou.
-
Piensa tú antes de hablar, o demuestra que lo haces. Sabes perfectamente a lo que me refiero.
I tu saps a que em referisc jo, podries aplicar-t'ho tu abans de replicar una i una altra vegada. I ja he vist que ho fas en tot i amb tots, això ja hem deixa tranquil de saber que no és cosa meua, segueix parlanr d'Echenique si vols… i no m'interpel·les si dius que no vols argumentar amb mi. Ho has fet DOS VEGADES, la primera vaig passar de contestar-te (tema El Jueves) i la segona ho he fet perquè per fi, argumentaves alguna cosa i no feies estils literaris varis. Però, vaja, ha estat una errada monumental.
Ara sé que em contestaràs, perquè tu sempre has de dir l'última. Ja m'avance i et responc ara mateix amb la famosa frase del Trapero: "Bueno, pues molt bé, pues adiós".
-
@Fonseca 5:
Despres del 1 d´octubre tu reclamabes que els deixaren votar!!!!
És demencial… xe! deixeu votar d'una vegada i assumiu democràticament que si guanya el sí és tan legítim com si guanya el no. No em sigueu tan nacionalistes... i sobretot no em sigueu tan poc demòcrates. Perquè es pot ser nacionalista i demòcrata:
Concretament el 3 d´octubre.
Ah, també es va votar el 9N de fa uns quans anys. I no tingueren prou.
Bé, sempre s'està a temps, això és el que demana per exemple The Financial al seu editorial. El 9N era una consulta, no un referèndum. S'ha fet un referèndum vinculant, si algú vol que siga pactat està a temps. Però vaja, que és política-ficció, quan fins i tot Rajoy no vol, no ja dialogar, sinó una mediació internacional.
-
¿ Vinculant?
¿ Amb una participacio menor al 45 %?
-
I tu saps a que em referisc jo, podries aplicar-t'ho tu abans de replicar una i una altra vegada. I ja he vist que ho fas en tot i amb tots, això ja hem deixa tranquil de saber que no és cosa meua, segueix parlanr d'Echenique si vols… i no m'interpel·les si dius que no vols argumentar amb mi. Ho has fet DOS VEGADES, la primera vaig passar de contestar-te (tema El Jueves) i la segona ho he fet perquè per fi, argumentaves alguna cosa i no feies estils literaris varis. Però, vaja, ha estat una errada monumental.
Ara sé que em contestaràs, perquè tu sempre has de dir l'última. Ja m'avance i et responc ara mateix amb la famosa frase del Trapero: "Bueno, pues molt bé, pues adiós".
Claro que sí, la culpa es mía por replicar. Pobre de tí, que nunca contestas, que estás tan por encima del burdo 'y tú más'.
Yo te interpelo si me da la gana, ya te lo expliqué. Solo te dije que no me voy a molestar en elaborar argumentos para alguien que deliberadamente los ignora o invalida de raíz descalificando al otro. Eres tú quien en cambio sí se queja amargamente de mis 'estils' y de que no argumento, de que no merece la pena ni responderme… pero ahí sigues, en misa y replicando
Pues eso, muy bien, adiós. A ver si esta es la buena o vuelves a cometer el error de responderme... UNA VEZ MÁS.
-
@Fonseca 5:
¿ Vinculant?
Això acceptan els resultats que cap organisme polític nacional i internacional podria donar crèdibilitat ,tal com es va dessenvolupar" el procés electoral" a la manera "yo me lo guiso yo me lo como".
Sense campanya dels no partidaris i en un ambient de confusió . Els propis dirigents animaven a la població a participar, sent els primers que li van donar caire d'acte revindicatiu i no determinant a la votació…" no es tracta d' independència sí independència, no sinò de "democràcia sí, democràcia no" etc..
El sector de població incondicionalment a favor de la ruptura no crec que sobrepasse el 15%. Es a dir que estarien dispossats a soportar tot tipus de conseqüències. El "amb tú pa i ceba"
Han MENTIT descaradament a la població a les seus campanyes donant per fet que Catalunya tornaria al cap de quatre dies a ser membre de ple dret a la Unió Europea, i més pròspera i rica que mai, sense conseqüencies desfavorables de cap mena.
En una hipotètica consulta consensuada, amb campanya a favor del sí i del no i les previsibles conseqüencies ( no la del pais de la piruleta de Jonqueras, Puigdemont i les CUP), els votants del sí no sobrepassarien massa aquesta xifra del 15%. Altra cosa és que el sentiment anti-espanyol que s'ha apoderat de gran part de la societat catalana es mantinguera viu...
-
Claro que sí, la culpa es mía por replicar. Pobre de tí, que nunca contestas, que estás tan por encima del burdo 'y tú más'.
Yo te interpelo si me da la gana, ya te lo expliqué. Solo te dije que no me voy a molestar en elaborar argumentos para alguien que deliberadamente los ignora o invalida de raíz descalificando al otro. Eres tú quien en cambio sí se queja amargamente de mis 'estils' y de que no argumento, de que no merece la pena ni responderme… pero ahí sigues, en misa y replicando
Pues eso, muy bien, adiós. A ver si esta es la buena o vuelves a cometer el error de responderme... UNA VEZ MÁS.El día que no hagas uso de la última palabra prometo ir de rodillas con una velita encendida a la casa de QC.
-
El día que no critiques algo similar a lo que haces tú prometo ir a casa de QC para levantarle a hombros.
-
El día que no critiques algo similar a lo que haces tú prometo ir a casa de QC para levantarle a hombros.
Jajaja, lo sabía. Venga, otra oportunidad.
-
Muy atrevido por tu parte, malcontent, como a rana le de por cumplir su parte, prometo estar presente en tan bizarro , a la par que descojonante acontecimiento, con ingenios tecnológicos para inmortalizar el excepcional evento…
-
@Fonseca 5:
¿ Vinculant?
Memorable el titular (i amb el 76% de Sí, imagina't el 90%):
-
@rana baileys:
Jajaja, lo sabía. Venga, otra oportunidad.
No et vull desanimar, però tens eixa batalla perduda. Quina paciència.
-
El vicepresidente de la Generalitat, Oriol Junqueras, ha hablado de la 'fuga' de empresas que se está empezando a producir desde Cataluña a otras partes de España como consecuencia de la tensión entre el Gobierno central y la Generalitat por el órdago independentista. Y lo ha hecho para negar que se esté dando ahora mismo y que pueda haber una huida en el futuro. "Yo creo que no va a haber una huida de empresas", ha dicho. Sobre la posible marcha de Banco Sabadell, que ha convocado un consejo extraordinario para analizar el posible cambio de sede social ante una posible declaración unilateral de independencia (DUI), tampoco cría que fuese a producirse. "Veremos si es así", se ha limitado a contestar. Horas más tarde se ha confirmado la decisión de la entidad: se trasladará a Alicante para proteger a sus clientes.
-
Un verdadero experto en Economía. Ojo. Y en caso de que sus conocimientos en la materia fueran insuficiente, los contrastados conocimientoas de Puigdenont, a pesar de no tener carrera, ( se proclama autodidacta) en ésta y otras materias, solucionaria sin ninguna dificultad los problemas. Nada que temer. Ninguna empresa se irá.
Y, vale, aunque se fueran… No pasa nada. Ya vendrán otras. Ya veréis...
-
Capítulo 2 de 'Li diu el mort al degollat', ahora en comandita.
No vinc ací a barallar-me amb ningú ni a fer competicions de "i tu més"
-
Capítulo 2 de 'Li diu el mort al degollat', ahora en comandita.
No vinc ací a barallar-me amb ningú ni a fer competicions de "i tu més"
Comence a pensar que ets un covard. I ara si em vull barallar, perquè ets insufrible.
-
Ea, ea, ea, blaugranota se cabrea! Jo y me llama cobarde e insufrible!!
Pero menos mal que no participa en el 'y tú más', o esto sería un espectáculo lamentable!!