El que costa el règim del 78
-
Jo no vull pagar això…
-
Jo em fix més en el cost polític que en l'econòmic (sense llevar-li importància, per descomptat).
Com fa poc he explicat en l'altre fil, des de 1978 em vaig oposar a la Constitució. No és d'ara.Hi havia i hi ha una legitimitat, la republicana, i es va intentar crear una legitimitat il·legítima, nascuda del colp d'Estat del 36 i sustentat en centenars de milers d'assassinats. Eixa legitimitat il·legítima va organitzar la successió que a la seua vegada va intentar legitimar-se amb eixa Constitució. Però la veritat històrica no es pot amagar.
Per això afirme que este règim és il·legítim.
I perdó per tanta repetició de la paraula, però és important.En resum, tot el que es deriva o s'origina en la il·legitimitat, sempre serà il·legítim.
-
Jo no vull pagar això…
Lo que costaban más embajadas catalanas y demás parafernalia eso ya te da igual.
-
Por cierto artísta, no has pensado que si no hubierais movido todo ese proceso ilegal que esta llevando a Cataluña a la ruina pasándose más de una ley por el forro, sin contar la Constitución… No habría hecho falta mover ni un solo policía?
Mira cuanto dinero nos habríamos ahorrado
Bueno, y alguno que otro también se habría ahorrado la fianza para salir de la Cárcel
-
Jo, qué desilusión, pensaba que me ibas a contestar a mí
-
@rana baileys:
Jo, qué desilusión, pensaba que me ibas a contestar a mí
Doncs no, alguns segueixen obsessionats amb Catalunya i intenten traslladar ací la temàtica d'un altre fil per no parlar del que hauríem de parlar en este. Serà per cobardia, ignorància, obsessió o vés a saber què…
Per cert, ara no tinc temps, però et contestaré quan puga.
-
@rana baileys:
Jo em fix més en el cost polític que en l'econòmic (sense llevar-li importància, per descomptat).
Com fa poc he explicat en l'altre fil, des de 1978 em vaig oposar a la Constitució. No és d'ara.Hi havia i hi ha una legitimitat, la republicana, i es va intentar crear una legitimitat il·legítima, nascuda del colp d'Estat del 36 i sustentat en centenars de milers d'assassinats. Eixa legitimitat il·legítima va organitzar la successió que a la seua vegada va intentar legitimar-se amb eixa Constitució. Però la veritat històrica no es pot amagar.
Per això afirme que este règim és il·legítim.
I perdó per tanta repetició de la paraula, però és important.En resum, tot el que es deriva o s'origina en la il·legitimitat, sempre serà il·legítim.
Et conteste ara que tinc temps. En general estic d'acord amb tu en tot el que dius. I jo també em fixe també més amb el cost polític, però el cost econòmic no és una qüestió banal i més quan eixos diners podrien utilitzar-se per millorar la sanitat, l'educació o la despessa social.
El règim és il·legítim com bé dius, però també cal recordar des d'un esperit crític, que molts comunistes, sobretot els del PCE tenen gran part de responsabilitat en la legitimació actual quan es va plegar a justificar la mal anomenada "transición", quan de fet només va ser una nova "restauració borbònica", després de produïr-se la primera en finalitzar la I Republica. És curiós com el PCE va ser legalitzat molt abans que els partits republicans, per exemple, simplement perquè va donar legitimitat al nou règim.
Actualment el referent de la majoria de comunistes espanyols, Unidos Podemos, no ha caigut en la mateix parany que el PCE en la seua època, de fet s'ha negat a anar a la "Comissió de reforma del règim" perquè ja ha intuït que és una pantomima. És va anunciar en un determinat moment com a estratègia de reacció davant la nul·la iniciativa política, anunciada pel PSOE suposadament pactada amb el PP, però com ja s'intuïa era una pura estratègia per petuar el règim.
http://www.publico.es/politica/pp-niega ... ional.html
Respecte a la qüestió econòmica, afegisc una altra despessa important a dia de hui i és la de les ciutats col·lonials de Ceuta i Melilla. El nou règim va vore's forçat a despendre's dels territoris col·lonials del Sàhara Occidental però va retenir Ceuta i Melilla, que tenen a dia de hui un cost anual del manteniment de la frontera de 2.000.0000 d'euros, i això fa un total de 72.000.000 d'euros en el periode 2005-2013 (això sense comptar amb les despesses de Policies i Guàrdies Civils desplaçats a la zona). Una veritable ruïna que hem de pagar entre tots, els valencians inclosos.
-
Això té un nom molt clar: TRAÏCIÓ, així, en majúscules. Traïció a la classe obrera, al seu propi partit i a la història d'Espanya. I he de confessar que durant alguns anys vaig militar en eixe partit.
Però tampoc diré que la il·legitimitat del règim del 78 siga només culpa de Carrillo i el PCE, per recolzar-ho.
Van ser, sens dubte, les elits econòmiques, polítiques, judicials i militars del franquisme les que es van encarregar de l'arquitectura d'eixe règim i van ser les seues principals columnes. Evidentment, amb la col·laboració necessària de la propaganda lava caps que existia, existix i continuarà existint.
Ara, com bé diues, hi ha noves veus que reclamen un autèntic canvi de sistema, que segur jo no veuré però que algun dia es produirà.
Mai ens rendirem.
-
Doncs no, alguns segueixen obsessionats amb Catalunya i intenten traslladar ací la temàtica d'un altre fil per no parlar del que hauríem de parlar en este. Serà per cobardia, ignorància, obsessió o vés a saber què…
Per cert, ara no tinc temps, però et contestaré quan puga.
Será por eso que algunos abren un hilo con dos infografías y en una de ellas pone bien grande 'A CATALUNYA'.
-
Dos milions al any Ceuta i Melilla (ciutats autónomes, i no colónies) costen al erari públic?
Quin escándol!
Que TV3 coste quasi un milió d´euros al día a tots es cosa menor
-
Ceuta i Melilla són col·lònies, reminiscències del Protectorat Espanyol del Marroc com ho era el Sàhara Occidental fins la mort de Franco.
De la resta no comente perquè este fil no va de Catalunya, ja teniu l'altre fil per a això si voleu seguir amb el monotema. Només un incís per si vols dades d'una altra tele autonòmica, que a diferència de TV3, no té cap funció de foment de la llengua, perquè és en castellà. I que conste que no ho critique, els andalusos tenen dret a una tele pública amb notícies de proximitat, en tot cas ho pose per assenyalar la banalitat i demagògia del teu argument:
http://www.elmundo.es/andalucia/2016/12 ... b45c0.html
I a Malcontent, per si no s'ha enterat, li recorde que l'infografia en qüestió no l'he fet jo, eixa operació que jo sàpiga s'ha fet a Catalunya i si haguera hagut un referèndum pactat, com a Escòcia, eixa despessa se l'hauria estalviat l'estat, per això l'he posada, perquè és per culpa del règim del 78 perquè es fa eixa despessa per impedir el referèndum de l'1-O.
-
Nada, sigo esperando que alguien me replique.
-
Ceuta i Melilla són col·lònies, reminiscències del Protectorat Espanyol del Marroc com ho era el Sàhara Occidental fins la mort de Franco.
Huy, no t´ho han explicat en l´escola?
Ceuta es cristiana des de 1415, quan la conqueriren els portuguessos. I passa a domini de la monarquía hispánica (o "católica") en 1580.
Melilla fou conquerida per Castella en 1497.Per això no formaven part del protectorat d´Espanya al Rif (que romangué des del 1913 al 1956). I per això no tornaren al Marroc quan aquell acavà.
I així, tot.
PD: la factura del cost de la presencia policial excepcional a Catalunya li ´l passaría als responsables. Pero no a la Generalitat, sino als conters de PDeCat, ERC i CUP.
Només falta que partits unflats amb subvencions públiques es comporten irresponsablement i damunt s´en vagen de rosetes…
-
I a Malcontent, per si no s'ha enterat, li recorde que l'infografia en qüestió no l'he fet jo, eixa operació que jo sàpiga s'ha fet a Catalunya i si haguera hagut un referèndum pactat, com a Escòcia, eixa despessa se l'hauria estalviat l'estat, per això l'he posada, perquè és per culpa del règim del 78 perquè es fa eixa despessa per impedir el referèndum de l'1-O.
Yo no he dicho que la hayas hecho tú, sino que LA HAS PUBLICADO TÚ AL ABRIR EL HILO para a continuación quejarte de que se hable aquí de CATALUNYA.
Pero nada, la culpa de todo es del 'règim del 78'… tiene la culpa hasta de tu incoherencia.
-
-
@rana baileys:
Tota la raó.
-
Ceuta es cristiana des de 1415, quan la conqueriren els portuguessos. I passa a domini de la monarquía hispánica (o "católica") en 1580.
Melilla fou conquerida per Castella en 1497.Per això no formaven part del protectorat d´Espanya al Rif (que romangué des del 1913 al 1956). I per això no tornaren al Marroc quan aquell acavà.
I així, tot.
Escolta! I Macao la conqueriren els portuguesos en 1556, i?
A més Ceuta i Melilla si formaven part del Protectorat Espanyol, de fet l'Alt Comisionat espanyol tenia seus a Ceuta, Melilla i Larache.
Ceuta i Melilla tenen una estructura colonial, on més del 50% dels seus treballadors són funcionaris, una despesa més:
https://www.libremercado.com/2017-09-01 ... 276604960/
No cola. Podràs enganyar als xiquets, a mi no.
-
Venir aquí a hablar de su libro y acusar a los demás de estar obsesionado con él.
-
Venir aquí a hablar de su libro y acusar a los demás de estar obsesionado con él.
Creo que no lo has pillao.El del libro soy yo. Con permiso de Don Paco que en gloria esté.
-
Ya, desde luego aquí cada uno va a la suya.
-
@rana baileys:
Grande Umbral. Poco político, pero es que dice la verdad. Tenía toda la razón, y la Milà una manipuladora (con razón terminó en Gran Hermano).
Aquello ha pasado al vocabulario popular, como el "¡váyase usted a la m***a!" de Fernán Gómez, o las 200 expresiones personales de Chiquito.
Tiempos de autenticidad (no siempre cortés) y surrealismo cotidiano, que ya no volverán. Hoy en día las teles están absolutamente controladas y guionizadas.
-
I així, tot.
Escolta! I Macao la conqueriren els portuguesos en 1556, i?
A més Ceuta i Melilla si formaven part del Protectorat Espanyol, de fet l'Alt Comisionat espanyol tenia seus a Ceuta, Melilla i Larache.
Ceuta i Melilla tenen una estructura colonial, on més del 50% dels seus treballadors són funcionaris, una despesa més:
https://www.libremercado.com/2017-09-01 ... 276604960/
No cola. Podràs enganyar als xiquets, a mi no.
Lo que caracteritza una colonia es el régim de domini económic i polític de la metrópoli damunt d´ella, no el nombre de funcionaris.
Ceuta va esser plaça militar i va formar part de la provincia de Cádiz, com ajuntament des de 1833 fins a 1925, i després a partir de 1956 atra vegada, fins a la seua constitució com a ciutat autónoma a 1995. La constitució de 1978 la considerava part íntegra del territori del estat espanyol, com poguera ser-ho Torrelavega, Benimamet o Lugo (com ho havíen fet totes les constitucions anteriors, per cert). Melilla lo mateix però dins la provincia de Málaga.
Als xiquets els enganya Cucurull i fikis semblants. La ciencia histórica es cosa seria.
-
Als xiquets els enganya Cucurull i fikis semblants. La ciencia histórica es cosa seria.
En un primer momento pensé que te referías a Cucu, el lateral izquierdo del Barça B. Pero como me sonaba raro he ido a la Wiki a informarme, y he visto que era un "pseudocientífico" y "pseudohistoriador". Será también una "pseudopersona" ?
En fin, que hoy me he enterado de su existencia. Todos los días se aprende algo nuevo.
-
A propósito de vuestro debate colonial, veo a Montilla (psc-psoe) diciendo que no sería igual para España perder Catalunya que perder Ceuta y Melilla.
Puede que tenga razón pero me pregunto cómo se lo van a tomar ceutís y melillenses.Ya si eso, del régimen del 78 hablamos un año de estos..
-
-
Lo que caracteritza una colonia es el régim de domini económic i polític de la metrópoli damunt d´ella, no el nombre de funcionaris.
Ceuta va esser plaça militar i va formar part de la provincia de Cádiz, com ajuntament des de 1833 fins a 1925, i després a partir de 1956 atra vegada, fins a la seua constitució com a ciutat autónoma a 1995. La constitució de 1978 la considerava part íntegra del territori del estat espanyol, com poguera ser-ho Torrelavega, Benimamet o Lugo (com ho havíen fet totes les constitucions anteriors, per cert). Melilla lo mateix però dins la provincia de Málaga.
Una col·lònia el caracteritzen moltes coses, entre elles la que tu dius, però també un nombre de funcionaris elevat que ocupen la pobalció no autòctona, pots imaginar-te que la majoria de funcionaris són cristians (més del 90%) i que la població autòctona, àrabs en el cas de Ceuta i Amazigs en el de Melilla no ocupen plaça de funcionari amb destinació a una ciutat col·lonial.
Per cert, Macao tenia i té ajuntament i no per això d'eixa deixa ser col·lònia, ara ja tornada a la Xina fa alguns anys. Això no és cap criteri per considerar res.
I un apunt, les normes del règim del 78 diuen efectivament com a mostra de "nacionalisme espanyol" el que tu dius, per això precissament parle en este fil del règim del 78 i tracte de la despessa enorme de Ceuta i Melilla. Per cert, ja sé que no és res nou, dius que està com a les constitucions anteriors… si clar i la de 1812, deia literalment:
_Art. 10.
El territorio español comprende en la Península con sus posesiones e islas adyacentes, Aragón, Asturias, Castilla la Vieja, Castilla la Nueva, Cataluña, Córdoba, Extremadura, Galicia, Granada, Jaén, León, Molina, Murcia, Navarra, Provincias Vascongadas, Sevilla y Valencia, las islas Baleares y las Canarias con las demás posesiones de África.En la América septentrional, Nueva España, con la Nueva Galicia y Península de Yucatán, Guatemala, provincias internas de Oriente, provincias internas de Occidente, isla de Cuba con las dos Floridas, la parte española de la isla de Santo Domingo, y la isla de Puerto Rico con las demás adyacentes a éstas y al continente en uno y otro mar.
En la América meridional, la Nueva Granada, Venezuela, el Perú, Chile, provincias del Río de la Plata, y todas las islas adyacentes en el mar Pacífico y en el Atlántico.
En el Asia, las islas Filipinas, y las que dependen de su gobierno._
I ja veus, res de Ceuta i Melilla. Només que mig imperi col·lonial se n'ha anat per l'aiguera per molt que el posen a una constitució, han ant perdent llançols a cada constitució i els queda el que els queda…
PD. No sé qui és Cucurull ni que són "fikis", però intuisc pel cognom que segueixes amb l'obsessió amb Catalunya.
-
No cal que ho jures.
No lo decía por tí, hombre, solo por el resto de chusma unionista obsesionada con Catalunya.
-
No cal que ho jures.
No lo decía por tí, hombre, solo por el resto de chusma unionista obsesionada con Catalunya.
Precissament si he obert este fil és per no parlar de Catalunya, més enllà de quan siga per alguna cosa relacionada amb el règim del 78, que tu i la resta, com molt bé ha dit Rana, no s'atrevia a debatre i ve tragueu el tema de Catalunya o directament, com tu, no aporta res (i quan ho fas fas referència a Catalunya )
I ara, parlem del règim del 78 o no? Hui justetament va morir el tio Paco fa més de 40 anys i tot sigueix "atado y bien atado"...
-
Enguany es el 25er aniversari d´aquestes imatges.
Quina felicitat hi habia en Catalunya, quan els unionistes els compraben tot el que demanaben!
-
@Fonseca 5:
Enguany es el 25er aniversari d´aquestes imatges.
Quina felicitat hi habia en Catalunya, quan els unionistes els compraben tot el que demanaben!
Como es posible, que si Cataluña es el pais mas viejo de Europa, hubiera un tifo así en el Camp Nou?