El asunto Catalán (el joío…)
-
Por cierto, que el PIB sí se verá afectado, aunque de forma lenta, por el parón de inversiones que ha provocado la incertidumbre política.
Naturalmente, cuanto menos dure el proceso de vuelta a la normalidad, más pronto volverán las inversiones, y menos se notará.
Pero con huelgas como las de hoy, o las que se amenazan, o la posibilidad de que el 22 de diciembre gane una coalición que reivindique la pseudo república catalana del 27 de octubre, la situación de incertidumbre se prolongará, y la producción en Cataluña se irá ralentizando poco a poco.
Nadie en su sano juicio invierte su capital en una zona en fase de conflicto político y civil.Personalmente, prefiero una Catalunya rica y estable, a una en crisis sólo para que un tercio de la población satisfaga sus fantasías identitarias.
-
@Fonseca 5:
@Fonseca 5:
Que no tens ni punyetera idea!!!!!!, no cal que continues demostrant el teu desconeiximent.
El paseig maritim també es part de l´eix. Per a pasejar i traslladarse els jubilats.
Clar, clar… fins i tot una font unionista sap diferenciar l'eix mediterrani (per tren) de l'eix mediterrani (per carretera)
CARRIL BICI FINS LA JUNQUERA JA !!!!!
Volem anar a França en bici sense pasar per Madrid.
I volem anar a Madrid en cotxe sense passar per Albacete.PD No se si ho recordaras, pero fa mes de 40 anys que hi ha una autopista que va desde Alacant fins la frontera de França.
I fa casi 20 anys que es pot anar desde Alacant fins Almería per autopista.
Es a dir, fin i tot un analfabet com tú pot anar per autopista desde Almería fins la Junquera. No mes tens que saber utilitzar el Google maps.Realment és una autovia.
Vos llig amb atenció i només demanaria una cosa. No als insults. Es pot debatre sense recórrer a ells. Ho dic en general, encara que utilitze esta cita. I per descomptat, és una petició amistosa, des de l'afecte que vos tinc a tots i des de la fraternitat granota.
Salutacions
-
@rana baileys:
. No als insults. Es pot debatre sense recórrer a ells. Ho dic en general, encara que utilitze esta cita. I per descomptat, és una petició amistosa, des de l'afecte que vos tinc a tots i des de la fraternitat granota.
No veges la de voltes que he rectificat els escrits, llevant les al.lusions personals.
Pero al final te canses.Primer teniem mentalitat castellana.
despres em sigut unionistes, quan m´apostaría la ma dreta a que he votat a Compromis-Bolc-UPV desde abans del naiximent de Blaugranota.
Al final, som carabasses, simplement per no creure amb els ulls tancats, la propaganda indepe.Ara ja estic una mica cansat i vaig decidir expresarme obertament.
-
@Fonseca 5:
@rana baileys:
. No als insults. Es pot debatre sense recórrer a ells. Ho dic en general, encara que utilitze esta cita. I per descomptat, és una petició amistosa, des de l'afecte que vos tinc a tots i des de la fraternitat granota.
No veges la de voltes que he rectificat els escrits, llevant les al.lusions personals.
Pero al final te canses.Primer teniem mentalitat castellana.
despres em sigut unionistes, quan m´apostaría la ma dreta a que he votat a Compromis-Bolc-UPV desde abans del naiximent de Blaugranota.
Al final, som carabasses, simplement per no creure amb els ulls tancats, la propaganda indepe.Ara ja estic una mica cansat i vaig decidir expresarme obertament.
No té res a veure amb la teua resposta al meu requeriment.
Ahir vaig veure un programa en tv que dedicava una hora a "tot el que està passant en Espanya i no t'has assabentat mentres parlàvem sobre Catalunya". Em fa la impressió, que li estem fent el joc als molts interessos, polítics i mediàtics, que volen, precisament, que açò ocórrega. I potser ens estem apassionant amb cortines, i no amb el que hi ha darrere d'elles.
Perdona si et pareix inoportuna la reflexió, no qüestione este debat, per descomptat. Ja saps, perquè ens coneixem fa molts anys, que tot ho intente fer de bona fe, i amb ànim constructiu.En tot cas, hi haja pau.
-
@rana baileys:
Ahir vaig veure un programa en tv que dedicava una hora a "tot el que està passant en Espanya i no t'has assabentat mentres parlàvem sobre Catalunya". Em fa la impressió, que li estem fent el joc als molts interessos, polítics i mediàtics, que volen, precisament, que açò ocórrega. I potser ens estem apassionant amb cortines, i no amb el que hi ha darrere d'elles.Per eixemple l´aprobació del CETA amb una sola hora de debat al parlament.
O un altre eixemple es la llei d´indexacio de les pensions (que certament no conec el nom exacte i si es una llei o un RD), que tota la prensa i partits politics han tapat per pura vergonya dels efectes que tindrá sobre els pensionistes.I tot perque els nacionalistes catalans no volen que es parle d´altra cosa que no siga el "pruses".
Per aixó te vaig dir que un partit com Podemos no te que entrar al joc i te que centrarse amb la consecucio dels seus objetius principals, apartant del seu cami a aquells que el desvien, com Dante Fachin.
-
@Fonseca 5:
CARRIL BICI FINS LA JUNQUERA JA !!!!!
Volem anar a França en bici sense pasar per Madrid.
I volem anar a Madrid en cotxe sense passar per Albacete.PD No se si ho recordaras, pero fa mes de 40 anys que hi ha una autopista que va desde Alacant fins la frontera de França.
I fa casi 20 anys que es pot anar desde Alacant fins Almería per autopista.
Es a dir, fin i tot un analfabet com tú pot anar per autopista desde Almería fins la Junquera. No mes tens que saber utilitzar el Google maps.Per a analfabet algú que no sap que les autopistes tenen un peatge que no tenen les autovies. I que de València i a Barcelona hi ha autopista i que per a anar a Almeria hi ha autovia. A pagar i a callar, veritat? Com es nota que tu no viatges cap al nord.
I sincerament, em ric jo de que tu digues que ets votant de Compromís amb el discurs que fas tan economicista, que nega fins i tot el dèficit fiscal i on els catalans per tu són "sempre els dolents" i els castellans-madrilenys "els grans amics dels valencians". Perquè que es parle del procés és culpa dels "nacionalistes catalans", no culpa del PP . Comentari típic del votant de Compromís.
-
En clase de 'Nova Història': "Hernán Cortés era catalán y quería un reino independiente" https://www.elconfidencial.com/espana/c ... a_1474359/
Un poco de humor, para quitar tensión al asunto. Ulls tancat seguro que fue a la conferencia
-
En clase de 'Nova Història': "Hernán Cortés era catalán y quería un reino independiente" https://www.elconfidencial.com/espana/c ... a_1474359/
Un poco de humor, para quitar tensión al asunto. Ulls tancat seguro que fue a la conferencia
No cola, "Nova Història" només serveix per a què "desde el españolismo se pretenda que sus investigaciones sean la muestra de los "excesos" de la historia nacionalista catalana". I els ulls tancats cauen com a mosques.
-
El PSC ha fitxat a l'ex-lider d'Unió, Ramon Espadaler, per a anar de número tres a la seua llista. Unió era la part més dretana i carca de CiU.
Després entens fotos com esta:
"Somos la Izquierda".
-
La izquierda de verdad es nacionalista e independentista, eso lo sabe cualquiera que no sea un unionista o equidistante de la vida.
-
Per a analfabet algú que no sap que les autopistes tenen un peatge que no tenen les autovies. I que de València i a Barcelona hi ha autopista i que per a anar a Almeria hi ha autovia. A pagar i a callar, veritat? Com es nota que tu no viatges cap al nord.
I sincerament, em ric jo de que tu digues que ets votant de Compromís amb el discurs que fas tan economicista, que nega fins i tot el dèficit fiscal i on els catalans per tu són "sempre els dolents" i els castellans-madrilenys "els grans amics dels valencians". Perquè que es parle del procés és culpa dels "nacionalistes catalans", no culpa del PP . Comentari típic del votant de Compromís.
Analfabet tú que no saps que la diferencia entre una autopista i una autovía es el nivell de les curves i la inclinacio de la carretera, els accesos i altres factors, i no si es de peatge o gratuita. I damunt vols donar llisons del que no saps ni tens ganes de saber.
I jo em ric de que tu te presentes per nacionalista valencia (imagine que ser de Compromis es massa espanyolista per a tú), quan el que mes t´interesa son les obsesions de la burguesia catalana. Que per cert es mes de dretes que C´s.I encara que la diferencia fora el peatge, la teua obsesio catalanoindepe no te dona la posibilitat de adivinar el quid de la questio. Que no fa falta construir cap autovía cap al nord per a eixe eix mediterrani per als cotxes que t´has imaginat tú. Simplement fa falta revertir la concesio d´AUMAR.
Que per cert, crec que acabá fa 20 anys i el gobern del PP la va renovar per uns altres 25 anys.Pero aixó es massa. Que pugues pensar algo per tú mateix. No mes pots buscar en la propaganda quels catalanoindepes te possen a la butxaca.
PD Te diria un truco per a evitar el peatge cap a BCN, perque tots els anys tinc que anar al menys una volta i ja se com pagar 3 euros i pico per cada viatje. Pero imagine que si no el lliges en una página catalanoindepe ni li farás cas. Aixina que continua pagant.
PD2 : Si algun día vas per la autopista A8 i busques el peatge…...no pergues el temps, ES GRATUITA.
-
@Fonseca 5:
Analfabet tú que no saps que la diferencia entre una autopista i una autovía es el nivell de les curves i la inclinacio de la carretera, els accesos i altres factors, i no si es de peatge o gratuita. I damunt vols donar llisons del que no saps ni tens ganes de saber.
I jo em ric de que tu te presentes per nacionalista valencia, quan el que mes t´interesa son les obsesions de la burguesia catalana. Que per cert es mes de dretes que C´s.I encara que la diferencia fora el peatge, la teua obsesio catalanoindepe no te dona la posibilitat de adivinar el quid de la questio. Que no fa falta construir cap autovía cap al nord per a eixe eix mediterrani per als cotxes que t´has imaginat tú. Simplement fa falta revertir la concesio d´AUMAR.
Que per cert, crec que acabá fa 20 anys i el gobern del PP la va renovar per uns altres 25 anys.Pero aixó es massa. Que pugues pensar algo per tú mateix. No mes pots buscar en la propaganda quels catalanoindepes te possen a la boltxaca.
Precissament si no tenen les característiques que has dit NO TENEN PEATGE, és tot això el que fa que tingues que pagar precissament. I tot per no reconèixer que no has sabut diferenciar una autopista d'una autovia. En fi…
Obsessions de la burgesia? Sí clar, quan el PDCat s'enfonsa en les enquestes i ERC la supera i la CUP l'iguala. I el PDCat més de dretes que C's? Clar, clar... per això el PDCat és republicà i C's monàrquic. I les obsessions del PP no representa la burgesia no.
Clar que no fa falta cap autovia, on dic jo això? Només amb rescatar l'AP7 ja valdria. No m'has de contar tu a mi res, però és curiós com negues i negues una cosa i ara ja aportes solucions que TOTHOM sap, no cal buscar cap "propaganda catalanoindepe" com dius tu, el que cal és no quedar contaminat de la propaganda unionista.
-
La izquierda de verdad es nacionalista e independentista, eso lo sabe cualquiera que no sea un unionista o equidistante de la vida.
L'esquerra de veritat és autodeterminista, el que passa és que alguns es baixen del tren i encara tenen la barra de dir que són d'esquerres.
-
Sí, tú continua votant a CiU, PdCAT o algun altra marca de la burguesía dretana catalana, no siga que te done un yuyu!!!!
-
el que cal és no quedar contaminat de la propaganda unionista.
Sí, sí. No t´informes. No siga que tanta cultura no et sente be.
-
@Fonseca 5:
Sí, tú continua votant a CiU, PdCAT o algun altra marca de la burguesía dretana catalana, no siga que te done un yuyu!!!!
Ni que vulguera podria votar-los, però ja et dic jo que ni l'equivalent valencià, el Bloc, el votaria. Fins i tot trobe Podemos més d'esquerres que Compromís.
-
@Fonseca 5:
Et conteste amb la mateixa moneda, simplement…
-
@Fonseca 5:
Et conteste amb la mateixa moneda, simplement…
Ale comença per aquesta fitxa. Sense mirar la propaganda catalanoindepe….
-
El PSC ha fitxat a l'ex-lider d'Unió, Ramon Espadaler, per a anar de número tres a la seua llista. Unió era la part més dretana i carca de CiU.
Després entens fotos com esta:
"Somos la Izquierda".
-
@Fonseca 5:
@rana baileys:
Ahir vaig veure un programa en tv que dedicava una hora a "tot el que està passant en Espanya i no t'has assabentat mentres parlàvem sobre Catalunya". Em fa la impressió, que li estem fent el joc als molts interessos, polítics i mediàtics, que volen, precisament, que açò ocórrega. I potser ens estem apassionant amb cortines, i no amb el que hi ha darrere d'elles.Per eixemple l´aprobació del CETA amb una sola hora de debat al parlament.
O un altre eixemple es la llei d´indexacio de les pensions (que certament no conec el nom exacte i si es una llei o un RD), que tota la prensa i partits politics han tapat per pura vergonya dels efectes que tindrá sobre els pensionistes.I tot perque els nacionalistes catalans no volen que es parle d´altra cosa que no siga el "pruses".
Per aixó te vaig dir que un partit com Podemos no te que entrar al joc i te que centrarse amb la consecucio dels seus objetius principals, apartant del seu cami a aquells que el desvien, com Dante Fachin.
Per descomptat que han fet molt bé tirant a Fachín. Podemos, estic fart de repetir-ho (no ho dic per tu, Fonseca) NO és el meu partit. El meu compromís polític està més a l'esquerra.
Però Podemos és l'únic partit que ha deixat sempre clara la seua postura : no a la DIU, no al 155. L'única eixida per a este problema és la celebració d'un referèndum pactat i vinculant en el que els catalans decidisquen sobre el seu futur.
I per a seduir-los per a quedar-se, oferir-los una Espanya amb una altra organització territorial. Opció (la del referèndum) que per cert, és acceptada per més del 80% dels catalans i més del 50 dels espanyols.
Això sí, després, a l'hora de votar, ja la gent desvaria prou.
-
@rana baileys:
Per descomptat que han fet molt bé tirant a Fachín. Podemos, estic fart de repetir-ho (no ho dic per tu, Fonseca) NO és el meu partit. El meu compromís polític està més a l'esquerra.
Em xoca que digues que et sembla bé que hagen tirat a Fachín, sobretot quan dius que et situes a "l'esquerra" de Podemos. Precissament ell es negava a anar amb Catalunya en Comú, organització prou més socialdemòcrata.
Per mi és una purga en tota regla.
-
@rana baileys:
Però Podemos és l'únic partit que ha deixat sempre clara la seua postura : no a la DIU, no al 155. L'única eixida per a este problema és la celebració d'un referèndum pactat i vinculant en el que els catalans decidisquen sobre el seu futur.
I per a seduir-los per a quedar-se, oferir-los una Espanya amb una altra organització territorial. Opció (la del referèndum) que per cert, és acceptada per més del 80% dels catalans i més del 50 dels espanyols.
Això sí, després, a l'hora de votar, ja la gent desvaria prou.Esto del referendum pactado que quieren el 80% de catalanes y el 50% de españoles ¿de dónde sale? Los partidos que defienden estas cosas no obtienen tal cantidad de votos en ambos territorios respectivamente ni de coña.
Rana ¿a mí quién me seduce para seguir siendo español? Es más ¿quién me seduce para que siga siendo valenciano? Porque, macho, yo soy la p**a en vinagre y me merezco mucho más de lo que Valencia me ofrece.
Y lo del referendum pactado ¿También lo podremos tener los valencianos? ¿y los murcianos? ¿y los gallegos, asturianos, navarros o extremeños? ¿La Ribera también podrá tener un referéndum para decidir si quieren seguir dentro de Valencia o o? ¿Eso ya lo ha abordado Podemos?
¿La isla de la Palma podrá hacer un referéndum para decidir si sigue en Canarias o no? A fin de cuentas, Cataluña lleva más tiempo en España y por lo visto tienen derecho a decidir ellos solos si se quedan o se van.Pablo y sus politólogos tuiteros tienen que abordar esas y otras apasionantes cuestiones, porque los referendums de autodeterminación se van a multiplicar hasta el infinito. No van a tener tiempo para otra cosa que ese despliegue infinito de democracia participativa y social en acción.
-
L'esquerra de veritat és autodeterminista, el que passa és que alguns es baixen del tren i encara tenen la barra de dir que són d'esquerres.
La izquierda de verdad eres tú, lo demás es unionisme carca.
-
@rana baileys:
Per descomptat que han fet molt bé tirant a Fachín. Podemos, estic fart de repetir-ho (no ho dic per tu, Fonseca) NO és el meu partit. El meu compromís polític està més a l'esquerra..
Una puntualització:
Jo no he dit, ni sugerit, mai que tú sigues de PODEMOS.
Simplement em pareix un eixemple paradigmatic de un partit que no ha fixat correctament els seus objetius.
-
@rana baileys:
Em xoca que digues que et sembla bé que hagen tirat a Fachín, sobretot quan dius que et situes a "l'esquerra" de Podemos. Precissament ell es negava a anar amb Catalunya en Comú, organització prou més socialdemòcrata.
Per mi és una purga en tota regla.
Blaugranota, este cas no ho llig en l'eix dreta-esquerra, sinó en que quan algú se situa fora del relat d'un partit, el més lògic és que dimitisca. Ho analitze més des de la lògica política que des de la ideologia.
-
@Fonseca 5:
@rana baileys:
Per descomptat que han fet molt bé tirant a Fachín. Podemos, estic fart de repetir-ho (no ho dic per tu, Fonseca) NO és el meu partit. El meu compromís polític està més a l'esquerra..
Una puntualització:
Jo no he dit, ni sugerit, mai que tú sigues de PODEMOS.
Simplement em pareix un eixemple paradigmatic de un partit que no ha fixat correctament els seus objetius.La meua fartada en el tema no anava per tu. T'ho he posat entre parèntesis perquè no et donares per al·ludit. Pot ser que no ho hages llegit bé.
No passa res.
Salutacions.
-
@rana baileys:
Això sí, després, a l'hora de votar, ja la gent desvaria prou.Esto del referendum pactado que quieren el 80% de catalanes y el 50% de españoles ¿de dónde sale? Los partidos que defienden estas cosas no obtienen tal cantidad de votos en ambos territorios respectivamente ni de coña.
Rana ¿a mí quién me seduce para seguir siendo español? Es más ¿quién me seduce para que siga siendo valenciano? Porque, macho, yo soy la p**a en vinagre y me merezco mucho más de lo que Valencia me ofrece.
Y lo del referendum pactado ¿También lo podremos tener los valencianos? ¿y los murcianos? ¿y los gallegos, asturianos, navarros o extremeños? ¿La Ribera también podrá tener un referéndum para decidir si quieren seguir dentro de Valencia o o? ¿Eso ya lo ha abordado Podemos?
¿La isla de la Palma podrá hacer un referéndum para decidir si sigue en Canarias o no? A fin de cuentas, Cataluña lleva más tiempo en España y por lo visto tienen derecho a decidir ellos solos si se quedan o se van.Pablo y sus politólogos tuiteros tienen que abordar esas y otras apasionantes cuestiones, porque los referendums de autodeterminación se van a multiplicar hasta el infinito. No van a tener tiempo para otra cosa que ese despliegue infinito de democracia participativa y social en acción.
Gim, los porcentajes sobre el referéndum pactado no me los he inventado. Han salido encuestas en la prensa:
-
La izquierda de verdad eres tú, lo demás es unionisme carca.
I "lo" poc original que ets. En fi… davant arguments que pots compartir o no tu demagògia, demagògia, demagògia i molt poca gràcia, per cert. Ets un pesat, per dir-ho suaument. Per dir això més val que no digues res, no sé que aportes al fil.
-
@rana baileys:
Blaugranota, este cas no ho llig en l'eix dreta-esquerra, sinó en que quan algú se situa fora del relat d'un partit, el més lògic és que dimitisca. Ho analitze més des de la lògica política que des de la ideologia.
Ok. Però en fi, ja ho discutiem en el fil de la revolució soviètica, a mi no em va l'autoritarisme tu per contra ho veus d'una altra manera i pel que es veu entenc que no t'agraden gens els corrents crítics. A mi el "centralisme democràtic" que han postulat tradicionalment els partits m-l no m'ha agradat mai.
PS. Tot i la discrepància, aprofite jo també per saludar-te personalment com vas fer tu alguns missatges abans, la germanor granota sé que amb tu no corre gent de perill. Salutacions.
-
I "lo" poc original que ets. En fi… davant arguments que pots compartir o no tu demagògia, demagògia, demagògia i molt poca gràcia, per cert. Ets un pesat, per dir-ho suaument. Per dir això més val que no digues res, no sé que aportes al fil.
Pues sí, menos mal que aún nos quedan tus argumentos tan originales y graciosos… y exentos siempre de toda demagogia. Saltan a la vista.
Ah, y sin insultos o descalificativos, por supuesto!! Me encanta todo lo que aportas, qué crack!!PD; si crees que no vale la pena que hable me callo, va...