El asunto Catalán (el joío…)
-
@Fonseca 5:
@rana baileys:
No té res a veure amb la teua resposta al meu requeriment.
Ahir vaig veure un programa en tv que dedicava una hora a "tot el que està passant en Espanya i no t'has assabentat mentres parlàvem sobre Catalunya". Em fa la impressió, que li estem fent el joc als molts interessos, polítics i mediàtics, que volen, precisament, que açò ocórrega. I potser ens estem apassionant amb cortines, i no amb el que hi ha darrere d'elles.Per eixemple l´aprobació del CETA amb una sola hora de debat al parlament.
O un altre eixemple es la llei d´indexacio de les pensions (que certament no conec el nom exacte i si es una llei o un RD), que tota la prensa i partits politics han tapat per pura vergonya dels efectes que tindrá sobre els pensionistes.I tot perque els nacionalistes catalans no volen que es parle d´altra cosa que no siga el "pruses".
Per aixó te vaig dir que un partit com Podemos no te que entrar al joc i te que centrarse amb la consecucio dels seus objetius principals, apartant del seu cami a aquells que el desvien, com Dante Fachin.
Per descomptat que han fet molt bé tirant a Fachín. Podemos, estic fart de repetir-ho (no ho dic per tu, Fonseca) NO és el meu partit. El meu compromís polític està més a l'esquerra.
Però Podemos és l'únic partit que ha deixat sempre clara la seua postura : no a la DIU, no al 155. L'única eixida per a este problema és la celebració d'un referèndum pactat i vinculant en el que els catalans decidisquen sobre el seu futur.
I per a seduir-los per a quedar-se, oferir-los una Espanya amb una altra organització territorial. Opció (la del referèndum) que per cert, és acceptada per més del 80% dels catalans i més del 50 dels espanyols.
Això sí, després, a l'hora de votar, ja la gent desvaria prou.
-
@rana baileys:
Per descomptat que han fet molt bé tirant a Fachín. Podemos, estic fart de repetir-ho (no ho dic per tu, Fonseca) NO és el meu partit. El meu compromís polític està més a l'esquerra.
Em xoca que digues que et sembla bé que hagen tirat a Fachín, sobretot quan dius que et situes a "l'esquerra" de Podemos. Precissament ell es negava a anar amb Catalunya en Comú, organització prou més socialdemòcrata.
Per mi és una purga en tota regla.
-
@rana baileys:
Però Podemos és l'únic partit que ha deixat sempre clara la seua postura : no a la DIU, no al 155. L'única eixida per a este problema és la celebració d'un referèndum pactat i vinculant en el que els catalans decidisquen sobre el seu futur.
I per a seduir-los per a quedar-se, oferir-los una Espanya amb una altra organització territorial. Opció (la del referèndum) que per cert, és acceptada per més del 80% dels catalans i més del 50 dels espanyols.
Això sí, després, a l'hora de votar, ja la gent desvaria prou.Esto del referendum pactado que quieren el 80% de catalanes y el 50% de españoles ¿de dónde sale? Los partidos que defienden estas cosas no obtienen tal cantidad de votos en ambos territorios respectivamente ni de coña.
Rana ¿a mí quién me seduce para seguir siendo español? Es más ¿quién me seduce para que siga siendo valenciano? Porque, macho, yo soy la p**a en vinagre y me merezco mucho más de lo que Valencia me ofrece.
Y lo del referendum pactado ¿También lo podremos tener los valencianos? ¿y los murcianos? ¿y los gallegos, asturianos, navarros o extremeños? ¿La Ribera también podrá tener un referéndum para decidir si quieren seguir dentro de Valencia o o? ¿Eso ya lo ha abordado Podemos?
¿La isla de la Palma podrá hacer un referéndum para decidir si sigue en Canarias o no? A fin de cuentas, Cataluña lleva más tiempo en España y por lo visto tienen derecho a decidir ellos solos si se quedan o se van.Pablo y sus politólogos tuiteros tienen que abordar esas y otras apasionantes cuestiones, porque los referendums de autodeterminación se van a multiplicar hasta el infinito. No van a tener tiempo para otra cosa que ese despliegue infinito de democracia participativa y social en acción.
-
L'esquerra de veritat és autodeterminista, el que passa és que alguns es baixen del tren i encara tenen la barra de dir que són d'esquerres.
La izquierda de verdad eres tú, lo demás es unionisme carca.
-
@rana baileys:
Per descomptat que han fet molt bé tirant a Fachín. Podemos, estic fart de repetir-ho (no ho dic per tu, Fonseca) NO és el meu partit. El meu compromís polític està més a l'esquerra..
Una puntualització:
Jo no he dit, ni sugerit, mai que tú sigues de PODEMOS.
Simplement em pareix un eixemple paradigmatic de un partit que no ha fixat correctament els seus objetius.
-
@rana baileys:
Em xoca que digues que et sembla bé que hagen tirat a Fachín, sobretot quan dius que et situes a "l'esquerra" de Podemos. Precissament ell es negava a anar amb Catalunya en Comú, organització prou més socialdemòcrata.
Per mi és una purga en tota regla.
Blaugranota, este cas no ho llig en l'eix dreta-esquerra, sinó en que quan algú se situa fora del relat d'un partit, el més lògic és que dimitisca. Ho analitze més des de la lògica política que des de la ideologia.
-
@Fonseca 5:
@rana baileys:
Per descomptat que han fet molt bé tirant a Fachín. Podemos, estic fart de repetir-ho (no ho dic per tu, Fonseca) NO és el meu partit. El meu compromís polític està més a l'esquerra..
Una puntualització:
Simplement em pareix un eixemple paradigmatic de un partit que no ha fixat correctament els seus objetius.La meua fartada en el tema no anava per tu. T'ho he posat entre parèntesis perquè no et donares per al·ludit. Pot ser que no ho hages llegit bé.
No passa res.
Salutacions.
-
@rana baileys:
Això sí, després, a l'hora de votar, ja la gent desvaria prou.Esto del referendum pactado que quieren el 80% de catalanes y el 50% de españoles ¿de dónde sale? Los partidos que defienden estas cosas no obtienen tal cantidad de votos en ambos territorios respectivamente ni de coña.
Rana ¿a mí quién me seduce para seguir siendo español? Es más ¿quién me seduce para que siga siendo valenciano? Porque, macho, yo soy la p**a en vinagre y me merezco mucho más de lo que Valencia me ofrece.
Y lo del referendum pactado ¿También lo podremos tener los valencianos? ¿y los murcianos? ¿y los gallegos, asturianos, navarros o extremeños? ¿La Ribera también podrá tener un referéndum para decidir si quieren seguir dentro de Valencia o o? ¿Eso ya lo ha abordado Podemos?
¿La isla de la Palma podrá hacer un referéndum para decidir si sigue en Canarias o no? A fin de cuentas, Cataluña lleva más tiempo en España y por lo visto tienen derecho a decidir ellos solos si se quedan o se van.Pablo y sus politólogos tuiteros tienen que abordar esas y otras apasionantes cuestiones, porque los referendums de autodeterminación se van a multiplicar hasta el infinito. No van a tener tiempo para otra cosa que ese despliegue infinito de democracia participativa y social en acción.
Gim, los porcentajes sobre el referéndum pactado no me los he inventado. Han salido encuestas en la prensa:
-
L'esquerra de veritat és autodeterminista, el que passa és que alguns es baixen del tren i encara tenen la barra de dir que són d'esquerres.
La izquierda de verdad eres tú, lo demás es unionisme carca.
I "lo" poc original que ets. En fi… davant arguments que pots compartir o no tu demagògia, demagògia, demagògia i molt poca gràcia, per cert. Ets un pesat, per dir-ho suaument. Per dir això més val que no digues res, no sé que aportes al fil.
-
@rana baileys:
Blaugranota, este cas no ho llig en l'eix dreta-esquerra, sinó en que quan algú se situa fora del relat d'un partit, el més lògic és que dimitisca. Ho analitze més des de la lògica política que des de la ideologia.
Ok. Però en fi, ja ho discutiem en el fil de la revolució soviètica, a mi no em va l'autoritarisme tu per contra ho veus d'una altra manera i pel que es veu entenc que no t'agraden gens els corrents crítics. A mi el "centralisme democràtic" que han postulat tradicionalment els partits m-l no m'ha agradat mai.
PS. Tot i la discrepància, aprofite jo també per saludar-te personalment com vas fer tu alguns missatges abans, la germanor granota sé que amb tu no corre gent de perill. Salutacions.
-
I "lo" poc original que ets. En fi… davant arguments que pots compartir o no tu demagògia, demagògia, demagògia i molt poca gràcia, per cert. Ets un pesat, per dir-ho suaument. Per dir això més val que no digues res, no sé que aportes al fil.
Pues sí, menos mal que aún nos quedan tus argumentos tan originales y graciosos… y exentos siempre de toda demagogia. Saltan a la vista.
Ah, y sin insultos o descalificativos, por supuesto!! Me encanta todo lo que aportas, qué crack!!PD; si crees que no vale la pena que hable me callo, va...
-
-
si crees que no vale la pena que hable me callo, va…
A vore si és veritat. ![-o<[/quote:276q5beq]
Jajaja, no coneixes a Malc.
Encara que he de reconéixer que fa poc vaig fer una aposta amb ell sobre qui replicava l'últim...y vaig perdre jo.
Et torne les salutacions blaugranota. I gràcies.
També per a tu Malc.
-
Un saludo unioniste y pesat para ambos
-
Bueno, han buscado un final para la DUI como el de Los Serrano, todo había sido una broma, una simulación.
-
@rana baileys:
Gim, los porcentajes sobre el referéndum pactado no me los he inventado. Han salido encuestas en la prensa:
Yo no tengo ninguna duda de la profesionalidad de la encuesta de "El Mundo", pero el único partido de ámbito nacional que propone un referendum pactado es Podemos, y no sólo no supone el 57% de los sufragios, sino que, de hecho, todas las encuestas de intención de voto en los dos últimos meses afirman que perderá votos. Tampoco coinciden las cifras en el caso catalán con ese 82%.
Por cierto, otra profecía heterocumplida:
Los únicos que apoyan a los acusados son los partidos nacionalistas y eurófobos de Europa (entre ellos algunos de esos que la prensa gusta de llamar "de ultraderecha"). Buenos compañeros de viaje. Y aún esos se cuidarán de meterse en problemas con la justicia o los gobiernos europeos. El apoyo será simbólico..
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... lunya.html
"El Parlamento regional de Flandes ha rechazado este miércoles una moción presentada por el partido ultraderechista flamenco Vlaams Belang para reconocer la independencia de Catalunya, y que fue respaldada solo por este grupo, minoritario en la cámara regional belga."
Da la casualidad de que el partido mayoritario en esa cámara (y que ha formado gobierno) es el NVA (Nueva alianza flamenca) con 42 escaños, de tendencia nacionalista conservadora, una especie de PNV o CiU, algunos de cuyos miembros habían mostrado simpatía por el procés, o por el fugado Puigdemont. Pues bien, votó en contra de la moción de Vlaams Belang, junto a toda la cámara, excepto lo 6 diputados de ese partido. 6 de 124. En el parlamento de una región con aspiraicones similares a las de los independentistas catalanes (y en un contexto bien distinto). Pero con más seny.
La razón que adujeron los de NVA es que por sistema rechazan todas las propuestas de Vlaams Belang por ser un partido xenófobo. SIn embargo, no han hecho a su vez una contrapropuesta para pedir al gobierno federal que reconozca la RCI...Otro detalle: la coalición de gobierno en la región de Flandes la tiene el NVA con el partido demócrata cristiano flamenco (CDV) y con los liberal-conservadores de Open VL. Estos dos son nacionalistas templados (incluso se les podría tildar de regionalistas) y no abogan por la independencia, al menos no actualmente. Una alianza de partidos conservadores, unos apenas nacionalistas, son los amigos de Puigdemont y del procés en Europa, y han votado contra el reconocimiento de la RCI...
-
@rana baileys:
Yo no tengo ninguna duda de la profesionalidad de la encuesta de "El Mundo", pero el único partido de ámbito nacional que propone un referendum pactado es Podemos, y no sólo no supone el 57% de los sufragios, sino que, de hecho, todas las encuestas de intención de voto en los dos últimos meses afirman que perderá votos. Tampoco coinciden las cifras en el caso catalán con ese 82%.
Por cierto, otra profecía heterocumplida:
Los únicos que apoyan a los acusados son los partidos nacionalistas y eurófobos de Europa (entre ellos algunos de esos que la prensa gusta de llamar "de ultraderecha"). Buenos compañeros de viaje. Y aún esos se cuidarán de meterse en problemas con la justicia o los gobiernos europeos. El apoyo será simbólico..
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... lunya.html
"El Parlamento regional de Flandes ha rechazado este miércoles una moción presentada por el partido ultraderechista flamenco Vlaams Belang para reconocer la independencia de Catalunya, y que fue respaldada solo por este grupo, minoritario en la cámara regional belga."
Da la casualidad de que el partido mayoritario en esa cámara (y que ha formado gobierno) es el NVA (Nueva alianza flamenca) con 42 escaños, de tendencia nacionalista conservadora, una especie de PNV o CiU, algunos de cuyos miembros habían mostrado simpatía por el procés, o por el fugado Puigdemont. Pues bien, votó en contra de la moción de Vlaams Belang, junto a toda la cámara, excepto lo 6 diputados de ese partido. 6 de 124. En el parlamento de una región con aspiraicones similares a las de los independentistas catalanes (y en un contexto bien distinto). Pero con más seny.
La razón que adujeron los de NVA es que por sistema rechazan todas las propuestas de Vlaams Belang por ser un partido xenófobo. SIn embargo, no han hecho a su vez una contrapropuesta para pedir al gobierno federal que reconozca la RCI...Otro detalle: la coalición de gobierno en la región de Flandes la tiene el NVA con el partido demócrata cristiano flamenco (CDV) y con los liberal-conservadores de Open VL. Estos dos son nacionalistas templados (incluso se les podría tildar de regionalistas) y no abogan por la independencia, al menos no actualmente. Una alianza de partidos conservadores, unos apenas nacionalistas, son los amigos de Puigdemont y del procés en Europa, y han votado contra el reconocimiento de la RCI...
Así es gim, algo así insinuaba al final de uno de mis últimos mensajes.
Es que el día de las elecciones se le podría llamar jornada de la amnesia colectiva. Iba a poner otra palabra en lugar de amnesia, pero me ha parecido un poco fuerte.
Como dijo alguien: "Cuando hay un idiota en el poder es porque quienes lo eligieron están bien representados"
-
La izquierda de verdad es nacionalista e independentista, eso lo sabe cualquiera que no sea un unionista o equidistante de la vida.
jajaja me has pillado con la guardia baja.
Pero más razón que un santo.
-
@Fonseca 5:
@rana baileys:
Una puntualització:
Simplement em pareix un eixemple paradigmatic de un partit que no ha fixat correctament els seus objetius.Lo decia por mi. Pero vamos que a Rana podemos le parece hasta poco de izquierdas, ya es algo que me habia quedado claro
-
Que opina Blaugranota de Forcadell y Santi Vila? (dado los acontecimientos de los ultimos dias)
-
@Fonseca 5:
@rana baileys:
Una puntualització:
Simplement em pareix un eixemple paradigmatic de un partit que no ha fixat correctament els seus objetius.Lo decia por mi. Pero vamos que a Rana podemos le parece hasta poco de izquierdas, ya es algo que me habia quedado claro
Hombre, por fin tienes algo claro. Eso sí es digno de
Sin acritud Rub. Ja saps que t'estimo molt.
-
En general continueu molt i molt mal informats: Forcadell i Santi Vila són dos casos totalment diferents.
Santi Vila tothom sap i sabia que era un convergent de la vella guàrdia i que tenia que haver dimitit molt abans i no un dia abans de la DUI (igual que es va fer dimitir a Mas), però era la gran esperança blanca de la vella guàrdia convergent i per això a la BMM li han donat tant de bombo. Està defenestrat dins del PDCat i té un peu i mig fóra, simplement esperen a que se'n vaja per no fer el paperot d'expulsar-lo. Al PDCat no el volen vore ni en pintura.
Forcadell ha fet un Galileu Galilei davant l'inquisició, un "Eppur si muove", perquè sinó sabia que se'n anava a la foguera. Algú s'atreveix a recriminar-li alguna cosa a Galileu? Jo no.
-
I reflexionant respecte a l'Estat espanyol i la seua manera d'actuar… s'imagineu al Canadà que algú fóra expulsat d'un vol de Vueling per parlar francés? O què algú a Suïssa fóra expulsat d'un vol per parlar italià? O què algú a Bèlgica fóra expulsat d'un vol per parlar neerlandès?
Doncs sí, a l'Estat espanyol això si passa. No ho diran les teles estatals amb seu a Madrid, cap ministre farà declaracions, cap partit estatal "d'esquerres" dirà res. A Canadà, Suïssa o Bèlgica ja ni passa, però si passara la resposta seria diferent, ací ni això. Si alguns tingueren un poc d'empatia i informació eqüànim, potser entendrien coses més enllà del que ens matxaquen continuament. I dic entendre, ja no demane més.
-
'informació eqüànim'
-
-
La verdad es que no he entendido el chiste, y es una lástima porque me encantaría reírme. No sé, seré un poco lerdo.
Lo cierto es que iba a ilustrar el comentario de blaugranota con un link pero me he percatado que ya había uno. De todas formas, como me he tomado la molestia lo voy a poner. Creo que hace referencia a lo mismo, pero es de otro medio.https://menorca.info/menorca/local/2017 ... talan.html
Pero creo que la ecuanimidad, supuesta, nunca comprobada, de los medios da para algo más que una carcajada. Yo, como periodista os podría aportar muchas experiencias. Ya me sitúo fuera del asunto catalán, por supuesto.
Si queréis podemos entrar en ello. Es realmente apasionante, al menos para mí, y pienso que para cualquiera con un mínimo pensamiento crítico.Un saludo para todos, sin excepción.
-
Exigir INFORMACIÓN ECUÁNIME cuando lo que se ofrece es SIEMPRE una visión MUY TENDENCIOSA con fuentes de dudosa objetividad y encima criminalizando la equidistancia… da para chiste y carcajada cuanto menos.
-
Esa noticia afecta al personal de Vueling no a funcionarios del estado.
Por cierto Vueling tiene el domicilio social en El Prat de LLobregat, Plaça pla de l´estany 5.Información equánime ????
Ja, ja y ja. (no risas, ironía).
-
Exigir INFORMACIÓN ECUÁNIME cuando lo que se ofrece es SIEMPRE una visión MUY TENDENCIOSA con fuentes de dudosa objetividad y encima criminalizando la equidistancia… da para chiste y carcajada cuanto menos.
Esta frase, tal cual la has escrito, puede ser correcta desde el punto de vista de la lógica narrativa. Los resaltados sobran, y quizá la conclusión es discutible. Todo eso que dices puede ser objeto de crítica, pero de chiste? No sé, yo tengo otros referentes del humor, eso es relativo.
Pero veo que no entras en lo que he planteado. Realmente crees que existen medios "objetivos" o "ecuánimes". Crees que existen visiones no tendenciosas?
Tendencioso: que se posiciona en torno a una tendencia.
Quién no tiene una tendencia? Y ahí entra el debate sobre quién está legitimado para erigirse por encima del bien y el mal? Nunca he conocido a nadie.Como ves, todo esto lo hablo en abstracto y autoexigiéndome honradez intelectual.
Partiendo de la base de que nadie tiene el monopolio de la verdad (porque creo que eso no existe), en base a qué podemos definir a alguien como no poseedor de la verdad?Bueno malc, si me respondes, me gustaría que lo hicieras haciendo alusión a los términos en los que planteo esta reflexión. O como quieras, estaría bueno. Sólo te digo lo que me gustaría.
Saludos.
-
Rana, jo he volat en moltíssimes companyies i he parlat moltísim en valencià, i mai he tingut cap problema. Per tant, lo de "les echan de un vuelo por hablar en catalán" es planament mentida. Les passajeres diuen que van parlar en català i que l ´assafata les va exigir que li ho feren en castellà.
Atra cosa es que jo, si soc bilingüe, i el meu interlocutor només comprén una de les dues meues llengües, no me fique a parlar-li en l´atra perque tinc dret. Aixó ja es una visió molt personal dels independentistes: per a mi es ridícul i quasi de mala educació. El bilingüisme es riquesa, el monolingüisme pobresa.
Vueling diu que se les va botar de l´avió per no complir les normes de seguretat i faltar-li el respecte a la tripulació. Es veritat? No? Puix que posen una denúncia i el jutge que ho determine. I que es castigue a la companyia si les passajeres tenen raó. Pero si no, que no es propalen calumnies.
Lo important, no obstant, es que es puga afegir al catálog de victimismes i ploriquejos del independentisme català al voltant de quant els odien el espanyols. Fins i tot el fugat Puigdemont publica tuiters amb este tema, ficant-lo com eixemple de la molta persecució que sufrixen els catalans a Espanya. Amb cosses com estes, que no son noves, sí s´està creant un sentiment anticatalà, però els autors son precissament els propagandistes indepes… Ja te ho vaig dir: el nacionalisme espanyol ha despertat, i tindrem escenses més desagradables.
No es pot ficar el crit al cel quan la premsa espanyola diu a bulto que a les escoles catalanes es adoctrina, i després tindre 0 esperit crític amb noticies com estes.